הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(מקו)ר ראשון
 
מכיוון שקרב ובא איחוד המחשב עם הטלוויזיה - יש מקום לתהייה אם הצופים באמת יתמסרו לו או שיעדיפו לזפזפ עד צאת הנשמה
מאת תום אלבראנס | 14.01.2009
 

לאחר שסיימתי עוד יום ארוך של לימודים ועבודה, בתקווה להעביר את מה שנשאר ממנו ברביצה על הספה מול המסך הבוהק, גיליתי שהממיר של הכבלים נשרף. הפסקת חשמל שאירעה באמצע היום גרמה לכך, ושינתה את התכנון שלי לערב רווי התעדכנויות מהמצב בדרום בתוספת בידור קל לצרכים אסקפיסטיים. מה עושים במצב כזה?, יוצאים? קור כלבים בחוץ, קוראים ספר? מרדים מדי, מאזינים לרדיו? בקיצור מצ'עמם!

בניסיון עייף להפגת השעמום עברתי למחשב. נכנסתי לאגף המיילים בתקווה לראות אם מישהו שלח משהו מצחיק ולהתעדכן קצת בחדשות, ורגע לפני שהתייאשתי וניחמתי את עצמי בידיעה שהנה סוף סוף לילה אחד אלך לישון בזמן, נזכרתי בפרסומת שראיתי לאחרונה על האתר של "קשת"- mako ויצאתי (וירטואלית כמובן) לבדוק הכצעקתה?.

רבים האנשים, שהם לא בדיוק "חיות אינטרנט". אמנם הם משתמשים במייל, גולשים ב- ynet, מתכתבים קצת במסנג'ר, מוסיפים חבר חדש בפייסבוק או מקסימום יודעים להוריד שיר בe-mule. אבל כשמחפשים בידור זמין ונוח אשר דורש אקטיביות מינימלית, הטלוויזיה היא לחלוטין התשובה המתאימה עבורם. ענף הטלוויזיה עומד מול אחד מהאתגרים הגדולים ביותר שלו. בשנים האחרונות קברניטי רשתות השידור הגדולות בארה"ב ובאירופה מנסים למצוא פיתרון למצב בו רבים מעדיפים לצפות בתכנים טלוויזיוניים באמצעות האינטרנט.

רבים מעדיפים לצפות בתכנים טלוויזיונים באמצעות האינטרנט. mako
 

בנאומו בפסטיבל ראש פינה לתקשורת, שהתקיים לא מזמן, טען משה ליכטמן, סגן נשיא מייקרוסופט כי "זו לחלוטין לא סופה של הטלוויזיה". ושממוצע הצפייה השבועי בה אף יגדל, וזאת בשל העוצמה שלה שהתחזקה יותר בשנים האחרונות בזכות ה- V.O.D. לאחרונה, שוקדות מחלקות המחקר והפיתוח של חברות רבות בפיתוחו של ה"סופר מכשיר" שיאחד בסלון ביתנו את כל המכשירים לכדי מכשיר אחד, אבל בינתיים ההתמודדות של רשתות הטלוויזיה בארץ ובעולם מתבטאת בעיקר במיסוד התופעה על ידי השקת אתרים גדולים המאפשרים לצופים ליהנות בו מתכני טלוויזיה. לעומת האתר של "רשת" בו באופן די פשוט מרוכזים תכנים של הזכיינית לצפייה דרך המחשב, mako מתפאר בפורטל כמעט עצמאי המשלב תכנים של פנאי, בידור וחדשות עם תכני טלוויזיה הזמינים לצופים בכל עת.

mako נעזר בשיתופי פעולה עם אתר הספורט "one" והאתר של "גלובס". עם זאת, התכנים בערוץ הגברים שלא נופלים מ"בלייזר", ערוצי אוכל, רוח, נשים וצחוק שמתעדכנים תכופות, ובמיוחד ערוץ ה"אמבטיה" המביא את הקטעים החמים מרחבי הרשת, מראים ש"קשת", לוקחת ברצינות את הקהל הפוטנציאלי לאתר שלה מעבר לסיפוק התכנים הטלוויזיוניים.

על פניו נראה כי המעבר מצפייה בטלוויזיה המסורתית לצפייה בתכנים טלוויזיוניים במחשב די טריוויאלי, ואתרים כמו "טמבל" יעזרו לכל אחד להגיע דרך המחשב לכל תוכן טלוויזיוני שירצה. יחד עם זאת, חשוב להבין מדוע עד שלא יפותח אותו "סופר מכשיר" המאגד את הפונקציות השונות, קשה לראות כיצד יעדיפו רוב הצופים את צגי המחשב על פני מסכי הטלוויזיה. מה לעשות, אבל אצל רובנו המחשב מעלה יותר קונוטציות של עבודה ומחויבויות, ופחות נתפס כמפלט מלחצי היום. קיימת  בעיית גודל המסך, גם המיקום לא בדיוק יוצא מול הספה המרווחת ומי בכלל רוצה לוותר על הזפזופ חסר התכלית. אבל לפחות משעמם כבר לא יהיה.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©