הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מלכי הבאסטה
 
למרות שחברות הסלולר תורמות כסף רב לפיתוח המוסיקה הישראלית, ההשתלטות שלהן על ההופעות והאלבומים גרמה לכך שלאמנים לא ממש אכפת אם הקהל יגיע, העיקר שיוריד את הרינגטון החדש
מאת אמנון בן דוד | 02.04.2009
 

"איפה הילד" שהתפרקה בסוף שנות התשעים הודיעה לאחרונה שהיא מתאחדת ועובדת על אלבום חדש וסיבוב הופעות. האיחוד המחודש מצטרף לשורה ארוכה של להקות עבר, שהחליטו להחזיר עטרה ליושנה או יותר נכון להחזיר הלוואות ולכסות את המשכנתה. כאשר הקמבק הזה בדרך כלל מסתכם בשיר אחד חדש, סיבוב הופעות תחת מותג סלולרי כלשהו, ואינספור תמלוגים מרינגטונים למיניהם שמקורם בשירי עבר של הלהקה.

ב 2003 בקול תרועה רמה התאחדה "משינה" והוציאה לכבוד המאורע סינגל חדש כולל סיבוב הופעות מוצלח. לאחר שנתיים הם הוציאו אלבום הזוי בשם "רומנטיקה עתידנית" שבייש את הקמבק שלהם והוריד הרבה מאוד מכבודם בקרב אחת מהלהקות המוצלחות ביותר במוסיקה הישראלית. אבל העיקר שהם עדיין עושים כסף, כאשר הם נמצאים תחת חסותה של "סלקום". חברות הסלולר הפכו להיות מלכי הבאסטה החדשים שמאפשרים לנו במקום לקנות קלטת בעשרה שקלים, לרכוש כיום באותו מחיר שירים שנכתבו ובוצעו במיוחד עבור צרכני הסלולר, שיכולים להשיג את החדש של תיסלם + חמש הודעות לא כולל זמן אוויר.

הוציאו אלבום הזוי בשם "רומנטיקה עתידנית" שבייש את הקמבק שלהם. משינה
 

במקרה הזה שלא כמו בקלטות, אמנים חדשים שמחכים להזדמנויות לפרוץ לא יכולים לסמוך על חברות הסלולר שיקדמו אותם. ואני לא מתכוון לכל הקובי פרצים ורוני סופרסטארים למיניהם או לכל מיני להקות עם להיטי זימה חד פעמיים שמושמעים במועדונים, כמו "חובבי ציון" עם להיטם הבלתי נשכח "רוצה בנות". הם למשל קיבלו הזדמנות מיידית להוריד את השיר לסלולר וכך הגיעו למצעדים ולהשמעות בלתי פוסקות ברדיו. כשבאותו זמן נלחמים להקות ואמנים חדשים שממש ישבו, כתבו והלחינו שירים משלהם, ולא קיבלו הזדמנויות להשמעה כמו אותם כביכול אמנים שמקבלים שירים שנכתבו על ידי הסוכנים שלהם.

חברות הסלולר הפכו להיות האמרגנים, המפיקים וחברות התקליטים העיקריות של המוסיקה הישראלית, הן השתלטו על פסטיבלי המוסיקה על ההופעות ועל האלבומים כאשר לאמנים לא אכפת בכלל אם יבוא קהל או לא, משום שהם את הכסף שלהם יעשו. למרות שההשתלטות הזאת תורמת לתעשייה בכלל, ולאמנים בפרט הרבה כסף, אבל במקום לתת במה ואפשרויות לזמרים חדשים ולהקות חדשות מעדיפים תאגידי הסלולר להגדיל את רווחיהם ואת ההשתלטות הטוטלית על חיי הפנאי של החברה הישראלית על ידי הפקת הופעות ותקליטים של זמרי קסטות ותיקים והחזרת להקות ישנות שהם מתכון בטוח לעשיית רווח, ולאו דווקא בזכות שירים ואלבומים חדשים. אלא יותר על ידי שיוך שם הלהקה והקמבק למותג שלהם.

טוב יעשו התאגדויות אמנים כמו אמ"י ואקו"ם אם יתנו את קבלת זכויות היוצרים על שירים ועל אירועי מוסיקה בכך שאותן חברות הסלולר ייתנו במה גם לאמנים חדשים במתן עזרה כספית להפקת אלבומים של אמנים מעוטי יכולת. כך פחות יכאב לנו כאשר נראה את חשבון הסלולר שלנו בסוף החודש, ואפילו נרגיש סיפוק שאנחנו תורמים לתרבות הישראלית בכל פעם שנשוויץ ברינגטון החדש של מושיק עפיה שהורדנו.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©