הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שיכורים בכביש
 
את מעורבותם של צעירים רבים בתאונות דרכים לאחר בילוי אפשר למנוע די בקלות. הנה כמה הצעות מהיכרות אישית
מאת עומר גלילי | 25.05.2009
 

השעה 3:00 לפנות בוקר, אתה יוצא עם חברים ממועדון לאחר לילה מהנה של אלכוהול, בחורות וריקודים, המוסיקה עדיין מהדהדת בראשך. מי לא מכיר את הסיטואציה? מי לא נהנה מהמחשבה הזו? הבעיה מתחילה כשאתה ניגש לפתוח את האוטו ומגלה שאתה שיכור מדי לנהוג. אתה מתיישב בכסא ומנסה להירגע. לאחר מכן, מניע את האוטו, מדליק את הרדיו ופותח את החלון ומחשבה קטנה מתגנבת לראש. "נו בקטנה, כמה דקות ואני בבית. אני לא ממש שיכור, אני בסך הכל קצת מסובב". כולנו חושבים ככה, מחפשים את העידוד הקטן שיעזור לנו להצדיק את הנהיגה בשכרות.
 
למרבה הצער, זה כבר הפך לעניין שבשגרה לפתוח את עיתון הבוקר של יום ראשון ולגלות כי צעירים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, חלקם נהרגו והגדילו את מניין הקטל בכבישים. את הסיבה אנחנו לא צריכים בכלל לקרוא, היא בדרך כלל ברורה. שתייה מופרזת של אלכוהול, נהיגה במהירות מופרזת או הירדמות על ההגה, הם רק חלק מהסיבות לתאונות המחרידות הללו.

לו היו שואלים את אותם צעירים אם היו מוכנים להמר על חייהם ברולטה רוסית, למשל, אני מניח שהיו עונים בשלילה. לכן לא ברור לי מדוע בכל זאת רבים משחקים בחייהם.
הרי כולנו מכירים את הסיכונים הטמונים בנהיגה לא זהירה. כבר בבית הספר חינכו אותנו, הורינו דיברו איתנו על כך בתקופה בה הוצאנו רישיון ונאלצנו לנסוע עם מלווה, וחלקנו אפילו מכירים באופן אישי אנשים שנפגעו או אפילו, חלילה, נהרגו בתאונת דרכים. אז לאחר כל זה, אני שואל - מדוע כל כך הרבה צעירים ממשיכים להיות מעורבים בתאונות?

גם אם שתיתם ממש טיפה ואתם רק קצת מסוחררים אל תעלו על ההגה
תצלום : sxc

לחץ סביבתי, חוסר ניסיון ושיקול דעת פזיז, אלה התיאוריות המקובלות שמנסות להסביר את התופעה. בניגוד לכך, אני טוען שהן מתרחשות פשוט מכיוון שלא כל כך איכפת לנו. זה לא שאנחנו רוצים להיות מעורבים בתאונה, אבל אנחנו בוודאי לא עושים מספיק כדי למנוע אותה. למעשה, לפעמים אנחנו ממש מעודדים את התרחשותה באופן עקיף.

כל זמן שנמשיך לא למנות נהג תורן אפילו בעת יציאה לבירה אחת בלבד עם החבר'ה, כל עוד לא נדאג לישון לפני יציאה ארוכה בשישי, המצב לא ישתפר. או שנחליט שהפעם אנחנו לא עוברים את המהירות המותרת גם אם אין אף אחד אחר על הכביש בשעה 04:00 לפנות בוקר. או כדי שלא נמצא את עצמינו בסוף מרוחים על עוד כותרת של יום ראשון.

הדרישות כלל לא מורכבות, ואפילו לא דורשות אמצעים מיוחדים בסך הכל צריך לזכור שנהיגה אחראית מצילה גם אותך וגם את הנהגים שמסביבך, כל שצריך הוא לשמור על כמה כללים פשוטים והגיוניים. בראש ובראשונה, לא לנהוג שיכורים. זה נשמע מובן מאליו אבל התוצאות בשטח מוכיחות אחרת. גם אם שתיתם ממש טיפה ואתם רק קצת מסוחררים, אל תעלו על ההגה. שימרו על מהירות נסיעה סבירה, הרי כבר הוכח שנהגים צעירים מעורבים ביותר תאונות שנגרמו עקב מהירות מופרזת. נהג צעיר מגיב לאט יותר מנהג מנוסה.

למנות נהג תורן זה לא נעים, זה לא כיף להסתכל על כל החברים שיכורים ונהנים בלי יכולת לשתות, אבל אם עושים סבב, ובכל פעם מישהו אחר מוותר על השתייה, זה לא כל כך נורא (ואפילו חוסך קצת כסף). החוק האחרון הוא גם המהנה ביותר, חשוב להקפיד לישון לפני היציאה בערב. אחרי הכל, זה הרבה יותר כיף ונוח לישון במיטה שלך מאשר על הכביש.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. Let A Stranger Drive You Home-Heineken Commercial
David 05.06.2009
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©