הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הייתה אלטרנטיבה
 
כמה נחמד היה שנשים כתבו בלוגים שעסקו באופנה שלא רואה בהן סוג של קולב. אבל מהר מאוד הגיעו היחצ"נים והרסו כל חלקה טובה
מאת אילנה ליברמן | 31.08.2009
 

פעמים רבות העדתי על עצמי שאני בחורה שטחית. הפרשנות להצהרה המבזה הזו היא החשיבות המרובה שאני מייחסת לאופנה, והדרך בה בוחרים אנשים להשתמש בה. בזמן שהתעסקות ומחשבות כאלו ייחשבו בעיני רבים בזבוז של זמן, כסף ואנרגיה שעדיף אולי להשקיע אותה בתרומה אמיתית לחברה כמו התעסקות בנושא הפליטים הסודניים. אני מבינה ומקבלת את המקום ממנו מגיעה הביקורת הזו, אך לא ניתן לשנות את דעותי המוצקות בעניין המשמעות הרבה לדרך בה בני האדם בוחרים להציג את עצמם באמצעות הלבוש.

הליכה ברחוב מקנה לי תחושה של דה ז'ה וו. בנות העיר צולחות במלאכת החיקוי וההעתקה עד שנראה כי מדובר באותה בחורה בכל פינת רחוב. הנטייה לאמץ טרנדים אופנתיים מהמגזינים יוצרת רחוב רווי שכפולים של הקטלוג האחרון של קסטרו. קרוב לוודאי, שמתוך המציאות הזאת צמחה תופעת הנשים שפתחו בלוג בנושאי אופנה, בו הן מציגות אלטרנטיבה שפויה לשימוש בבגדים הנמכרים ברשתות האופנה.

הבלוגים מאפשרים לאוהבות האופנה לתת פרשנות אישית למושג סטייל. הן מצטלמות בתלבושות שהן הרכיבו תוך פירוט מלא מדוע ביצעו את השילוב, מה הרעיון שעומד מאחוריו והיכן רכשו את הפריטים. כמו כן הן מפרסמות ביקורות אופנה על הטרנדים האחרונים. המגמה החלה בארה"ב, ותפסה תאוצה בישראל בשנה האחרונה, היום כל אתר אופנה שמכבד את עצמו מפרסם רשימת בלוגים מומלצת. אם בהתחלה התחושה הייתה שהן מצטלמות במיטב הבגדים שלהן כדי שהחברות שלהן יאמרו כמה הן מהממות, כעת מדובר בפריצת דרך מחשבתית.

אימוץ טרנדים אופנתיים יוצר רחוב רווי שכפולים מהקטלוג של קסטרו
תצלום : מתוך האתר של "קסטרו"

הבלוגריות הן נשים בעלות מידות שפויות שמפרסמות את התמונות שלהן ללא עזרת פוטושופ או תאורה מחמיאה. לא מדובר עוד במודל הנשי שמוכתב על ידי מעצבי אופנה שרואים באישה קולב ומאמינים שהן צריכות להיראות כמוהו אלא בנשים אמיתיות. התפשטות התופעה הובילה לכך שבחורות שרק מחכות שבטי רוקאווי תגלה אותן, ניסו לממש את חלום הדוגמנות דרך בלוג האופנה. ניתן להבדיל בין הבלוגים באמצעות הפן האישי הנוסף שמביאות המוכשרות שביניהן בייחודיות המשעשעת, בכתיבה היצירתית ובסיבה האמיתית שלשמה התכנסנו, הסטייל ואי הכניעה לתכתיבים אופנתיים.

כהרגלו של עולם, האלטרנטיבי הופך למיינסטרים. אנשי השיווק ויחסי הציבור זיהו את הפוטנציאל הגלום בבלוגים אלו ומיהרו לנצל זאת לטובתם. ההפנמה כי נשים מהרחוב ולא דוגמניות יכולות להוות השפעה ולקדם מכירות הובילה לארגון השקות מיוחדת עבורן בלבד, בהן חולקו מוצרים ללא תשלום בתקווה שהן יבחרו להציג אותם בבלוג.
ספק בלבי אם בלוגרית שבוחרת לא לקדם אצלה את המוצר תוזמן להשקה הבאה, ואף אחת הרי לא רוצה להישאר מחוץ למסיבה. היציאה הרשמית מהבועה האינטרנטית התרחשה לאחרונה, כשמארגני שוק מעצבי העיר בחרו בכמה בלוגריות לדגמן לפרסומי האירוע את בגדי המעצבים, שיוצגו תוך ביצוע הסטיילינג לבדן. מכאן נסללה הדרך לפרויקטים נוספים של אתרי אופנה ועיתונים להם הן דגמנו.

הנכונות לתת לנשים אלו לייצג את עולם האופנה מרעננת, אך מנגד עולה הדילמה אם טהרת הרעיון מתבטלת עם התמסחרותן. כעת לא ניתן להגדירן כנשים שחפות מאינטרסים, לא כעיתונאיות או דוגמניות או אפילו סטייליסטיות. הגדרת פועלן נמתחת על גבול דק ביותר, שבסופו של דבר נשלט בידי המפרסמים. ברור כי הן נהנות מתשומת הלב שמורעפת עליהן, אך אי הכניעה לתכתיבים אופנתיים מוטל בספק. כל שנותר זה לקוות שחלקן יישארו נאמנות למילה הגסה הזאת שלשמה הוקמו הבלוגים מלכתחילה, אלטרנטיבה.

הנה כמה בלוגים מומלצים :

kalba in glam town >>  שונה, ייחודית, משעשעת ובעיקר חסרת כל עקבות

that my dress >>  זוהר אירופאי שקשה למצוא בנוף הישראלי

afoona pea >>  קלאסית ועדינה

shelly privatecollection >>  יצירתית ומעניינת

thestreets walker >> תצלומים של עוברי אורח מיוחדים ברחוב

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©