הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כרטיס אדום
 
לרם הראל נמאס מחברי הפאנל של "יציע העיתונות" בערוץ הספורט, לאחר שהפכו את התוכנית לזירת צעקות במקום לעסוק במה שחשוב באמת. הגיע הזמן לדינג-דונג
מאת רם הראל | 29.09.2009
 

"יציע העיתונות" היא אחת מתוכניות הדגל של ערוץ הספורט, אבל עם עלייתה לעונה נוספת נראה שמיצתה את עצמה או לפחות צריכה לעבור מתיחת פנים עמוקה מעבר לשינוי הקריאטיבי שביצעו בפורמט בעונה החדשה.

דינג דונג...

כשהתוכנית עלתה לאוויר היא יצרה באזז גדול בתעשיית הספורט, בין היתר בעקבות ההתבטאויות החריפות של רון קופמן (שמכונה "הקוף") שהוסיפו להתעניינות סביבה. כמו השידור בו קופמן וצביקה שרף (מאמן נבחרת ישראל בכדורסל) התנגחו זה בזה לאחר כישלון הנבחרת בטורניר קדם אליפות אירופה 2007. הקוף כינה את השחקנים דחלילים, ושרף לא הודיע לו: "אתה דחליל, תלך הביתה".

חברי הפאנל - המגיש, ניב רסקין וצוות הפרשנים: שלמה שרף, אלי אוחנה, צביקה שרף ואריה מליניאק דנים במתרחש בענפי הספורט בארץ ובעולם (למרות שהם בקושי מתייחסים לליגת הכדורגל האנגלית). הפורמט מבוסס על התוכנית ""The Pardon Interruption מרשת ESPN. והיא, אגב, איננה הראשונה שמשודרת בפורמט מסוג זה. בעבר שודרה בערוץ 1 ואחריה בערוץ 10, "בטריבונה", בהנחיית אבי רצון, תוכנית ספורט שהתהדרה בצעקות יותר מאשר בתוכן.

פעם הייתה לו אג'נדה. רון קופמן
 

בתחילת דרכה, שמו ביציע דגש על עיתונות נוקבת כלפי ענפי ספורט בארץ, קידום ענפים שלא נמצאו במיינסטרים, והעלו סוגיות משמעותיות שהציבור אינו מודע אליהם. בתוכנית התארחו ומתארחים אנשים מעולם הספורט שצריכים להתמודד מול "הקוף" ושאר חברי הפאנל, ולתת תשובות לשאלותיהם הקשות.

אבל נראה ש"יציע העיתונות" הפכה לסוג של ריאליטי שרודפת אחרי הרייטינג. דוגמה טובה לכך הייתה בתוכנית, ששודרה בחודש האחרון, בה אוחנה התבטא בחריפות כלפי יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין. המערכת הזמינה אותו (כשבועיים לאחר מכן) בכדי להתייחס להתנהלות של האיגוד ולהישגים של הגולשים הישראלים. אך במקום לדון בהישג של נמרוד משיח, ולבעיות התקציב של שחר צוברי, התנגחו מעיין ואוחנה מילולית. לצופה היה ברור שכוונת המערכת הייתה להביא עימות חריף כמה שיותר, שמרגיל את הצופה למתח גבוה אבל מיותר בהחלט, ומונע כל דיון ענייני.

אין עוררין על המקצועיות של רסקין וקופמן, ועל תרומתם לקידום העניין הציבורי בענפי הספורט. אבל נראה שבתוכנית כבר לא מובעים דעות ענייניות, שאינן נגועות באינטרסים. אוחנה לא יעז לבקר את אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מאחר והוא  מאמן נבחרת הנוער הלאומית (לוזון מינה אותו), הוא גם לא יביע דעה חיובית על אייל ברקוביץ', איתו הוא מסוכסך כעשור (עקב המילים הנוקבות של ברקוביץ' על אוחנה, בספרו האוטוביוגרפי "הקוסם").

יתר על כן, גם שלמה שרף לא שומר על הגינות מקצועית, במיוחד בכל הקשור לחברו הטוב, מאמן בית"ר ירושלים, יצחק שום, אותו הוא משבח בכל הזדמנות. נראה שמבחינתו, "שומי" מתאים לאמן גם את נבחרת ארגנטינה (שזו יכולה להיות אפשרות מעניינת, אחרי הכישלונות האחרונים של מרדונה), ועוד לא הזכרנו את מערכת היחסים "המלבבת" בין שרף לאברהם גרנט.

דינג דונג...

נכון שלכל אדם יש אינטרסים, ודעות חיוביות או שליליות, אך נראה שבתוכניות האחרונות אנשי המערכת מכוונים לכיוון השלילי במקום לעניין עצמו - הספורט. העונה גם הכניסו ליציע את שליחת המסרון "העימות", בו הצופים בוחרים את דעת הפרשן המועדפת בנושא שנבחר. מה שמעניק לתוכנית היבט נוסף של תוכנית פופולרית, שרוצה לגרוף רווחים. אולי בתוכנית הבאה, יציעו לצופים להדיח פרשן מבין חברי הפאנל שהם לא סובלים.

קופמן, שהתחיל את התוכנית עם אג'נדה עיתונאית נוקבת - ביקורת על הספורט בארץ והתנהלותם של ארגונים, צריך לעשות בדק בית. נראה שהוא איבד את הצפון ואת העניין. בתוכניות האחרונות ההתבטאויות שלו רחוקות מלהיות בגדר ההיגיון, כאשר באחת מהן הוא הציע למנות סוס למאמן הנבחרת הלאומית בכדורגל. זה בטוח לא מוביל לתרבות ספורט שהערוץ כל כך דוגל בו.

אם "יציע העיתונות" הפכה ל"זירת אגרוף" של דיבורים בין הפרשנים, אז אפשר גם להכניס בחורה בבגד ים שתעבור עם שלט בין אייטם לאייטם, פורמט שבוודאי יקבל  אישור מקופמן. לכן, בערוץ הספורט יעשו נכון אם יחזרו לנקודת ההתחלה. ולא, עדיף שיורידו את התוכנית, לפני שתשאיר בדפי ההיסטוריה של הערוץ חותם שלילי.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. למנות סוס - אדיר
רפאל 07.02.2010
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©