הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
להתידד עם ערסים
 
עלילה מרוחקת מתל אביב, סט צילומים משכנע ושם משונה תורמים לאותנטיות של "עספור"
מאת רותם משען | 24.03.2010
 

הקדימונים הממושכים, שלטי החוצות הבולטים, ובעיקר השם המיוחד "עספור" הצליחו לסקרן אותי לראות את הדרמה היומית החדשה ב"הוט". בטרם היא עלתה לשידור, ערכו לצופים היכרות אישית עם כל דמות, אז נחשפו שחקנים מוכרים יותר ומוכרים פחות. מעל לכל ניסו להעביר את אמיתות הדמויות ואת הכנות שלהן. "עספור" חושפת את הצד העממי של צעירים שמסרבים להיות קונפורמיסטים. רוב הסצינות מתרחשות על סט מיוחד שכל פריט בו נבחר בקפידה כדי להשרות אמינות ואותנטיות, השאלה היא אם זה אכן מצליח.

העלילה מתמקדת בחבורה של ארבעה בחורים ירושלמים המתגוררים במגרש גרוטאות הנראה כמזבלה מוארת בנורות קטנות, המאפיינת מעין פינת זולה לצעירים הישראלים. מוטי (שלום מיכאלשווילי) הוא בחור צעיר העומד במרכז העלילה. הוא בעל השטח שאותו ירש מסבא שלו, הוא מתכנן כיצד החבורה תרוויח כסף ללא עבודה מעשית. הוריו (אורי גבריאל ורובי פורת-שובל) מעוטי היכולת נלחמים בחובות ומגדלים את בתם סיוון (גלוריה בס קופילביץ) המאוהבת בחברו הטוב של מוטי - איציק ה"ערס" (עוז זהבי). משלימים את החבורה קצר וניוטון (גיא עמיר וחנן סביון שגם יצרו את הסדרה) שמגלמים צמד שטותניקים.

אוטובוס ישן ששופץ לכדי דירה קטנה והפך את הסט לשחקן מרכזי בסדרה. "עספור"
 

החבורה מגלה את קיומו של חוב שעולה על 750,000 שקלים על השטח בו הם גרים, עניין שגורם לעמית (דן שפירא), שמגלם את הצעיר העשיר והמפונק להציע להם למכור לו את השטח, הם כמעט חותמים עימו על חוזה, אך ברגע האחרון מגלים שהשטח שווה מיליונים בשל תכנוני העירייה לבנות עליו לא מעט יחידות דיור. החל מאותו רגע הם מחפשים כיצד לממן את החוב ולהרוויח את מיליוני השקלים שיגשימו את חלומם לעושר הגדול.

במידה מסוימת, דמותו של מוטי משדרת אמינות, היא מדמה את הישראלי הממוצע שמאס במערכת ומחפש את הכסף הקל, תשוקתו לשיר (אפרת דור) שלהם עבר משותף וכרגע היא אהובתו של עמית אויבו, מעוררת עניין ורגש. איציק שמגלם את חברו הטוב של מוטי מתאמץ יתר על המידה לחקות את גינוני הערסים האותנטים בארץ, ולעיתים כמות הקללות שהוא וחבריו מוציאים מהפה מוגזמת למדי, גם גלגולי הג'וינט המרובים יוצאים מפרופורציות. ישנם כאלו שיפתחו אהדה כלפי דמותו של איציק וישנם כמוני שירימו גבה וישאלו מי באמת מתנהג ככה?

כל אחד מארבע הדמויות מתגורר באוטובוס ישן ששופץ לכדי דירה קטנה, מה שהופך את הסט לשחקן מרכזי נוסף בסדרה. על סט הצילומים המעניין אחראי המעצב האמנותי ערד שאוואט. את הוויזואליות המשכנעת יצרו באמצעות הכשרת השטח בעבודות עפר, גרירת אוטובוסים ממגרש הגרוטאות של "אגד" ושימוש בריהוט מרופט וישן. בכך הפכו את דמותו של איציק לבחור בעל טעם משובח, שהותאם לו אוטובוס במראה של שנות ה-70'.

זו לא עוד סדרה, זה לא עוד סיפור על אנשים במרכז תל אביב שמחפשים את עצמם, עם עלילה סביב קשרים רומנטיים. כנראה שב"הוט" ניסו ליצור משהו שהצופים יזדהו עימו ויראו בו את עצמם או את מה שהם רוצים להיות. עכשיו נשאר רק לתהות אם הצופה הישראלי יתענין באסקפיזם וירצה לברוח מעט מהחיים שלו כדי להצטרף למוטי, איציק קצר וניוטון לחיים חסרי מיסים ומשכנתה בממלכה הפשוטה או שמא ישלים עם חייו הנורמטיביים ויצפה בחיוך קל בסדרה.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. ביקורת בונה ונבונה
לפידות 04.04.2010
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©