הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אל באנדי. לוס אנג'לס
 
זו אומנם לא הגרסה החדשה של "נשואים פלוס", אבל יש בה לא מעט אלמנטים אהובים מהריאליטי. "משפחה מודרנית" סדרה מעודכנת שטל אברמוביץ' כבר התמכרה לה קשות
מאת טל אברמוביץ' | 21.11.2010
 


>>>  העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


במבט ישיר למצלמה פונה אל הצופים השחקן אד אוניל, הלא הוא אל באנדי האגדי מהסדרה "נשואים פלוס", ומשתף בפחדיו מזיקנה וממוות. דבריו מובאים לאחר סצנה שבה רואים אותו מנסה לשכנע את אשתו להתחיל להתאמן יחד איתו. 
לא, לא מדובר בעונה נוספת לקומדיית המצבים הישנה "נשואים פלוס" אלא בתוכנית חדשנית בשם "משפחה מודרנית".

כבר מהפרק הראשון התמכרתי קשות, בזכות השימוש במאפיינים של תוכניות ריאליטי כמו הצגת אנשים אמיתיים, סיטואציות מהחיים, תיעוד במצלמה מוחזקת ביד, וראיונות עם הדמויות בסדרה. הראיונות מאפשרים לצופים להתחבר לדמויות, ובמיוחד למתרחש באופן רגשי, כפי שמתחברים לריאליטי שמתיימרות להציג את המציאות.
"משפחה מודרנית", שבטקס פרסי האמי האחרון זכתה בפרס "הקומדיה הטובה ביותר", נוצרה בארה"ב על-ידי כריסטופר לויד וסטיבן לויתן ב-2009. הסדרה מתעדת את חייה של משפחה מלוס אנג'לס המורכבת בעצם משלוש משפחות: משפחתו של ג'יי (אד אוניל) ושתי המשפחות של ילדיו, קלייר ומיטשל.

בשונה מקומדיות המצבים המסורתיות, כדוגמת "נשואים פלוס", שעסקו בעיקר במשפחה הגרעינית הכוללת זוג הורים, ילדים וחיות מחמד, "משפחה מודרנית" מציגה מבנה משפחתי מורכב יותר. ג'יי נשוי לגלוריה, קולומביאנית הצעירה ממנו בעשרים שנה, ועוזר לה לגדל את בנה מנישואיה הקודמים. קלייר אשר נשואה לפיל דנאפי, היא עקרת בית ואם לשלושה. מיטשל ובן-זוגו קמרון הם זוג הומוסקסואלים שאימץ תינוקת ויאטנמית בשם לילי. באופן כזה מנסה הסדרה להציג מבנה משפחתי שתואם יותר את החברה של היום.

כולנו היינו רוצים שאל באנדי ישפוך בפנינו את ליבו, עכשיו זה אפשרי. "משפחה מודרנית"
 

אהבתי במיוחד את האופן שבו הדמויות בסדרה הוצגו כאנשים רגילים ואמיתיים, מה שעזר לצופים להתחבר אליהן. ג'יי מוצג כמבוגר נרגן, אדם ציני עד מאוד אשר מסתיר בתוכו רגישות ופגיעות. הרגישות שלו מתבטאת למשל בסצנה שבה הוא מדבר עם הצופים על הפחד שלו מפני המוות. הדמויות אינן מוצגות בצורה סטריאוטיפית כמו ב"נשואים פלוס" שעסקה כזכור בעקרת הבית הבזבזנית, הבלונדינית הטיפשה, והאח החכם שאינו מצליח להשיג בנות.
 
לעומת זאת, הופתעתי לגלות ב"משפחה מודרנית" דמויות שמוצגות באופן אחר. למשל, דמותו של מאני, בנה של גלוריה, שמוצג כילד לא שגרתי, רגיש, רומנטי, כותב שירים, מסודר ובוגר לגילו.
הצילום של "משפחה מודרנית" נעשה באמצעות מצלמה המוחזקת ביד, אשר משווה לה תחושה של תיעוד ההתרחשויות ומציצנות, כמו זו הנהוגה בריאליטי. המצלמה חושפת בפני הצופים את ה"אמת". לדוגמה, כשקמרון מספר לצופים שהוא עלה במשקל בצפייה לתינוקת, לטענתו הגוף שלו אגר בתוכו חומרים מזינים כתוצאה מאינסטינקט אימהי, אך הצילום הלילי שמופיע בסוף דבריו מראה אותו זולל ממתקים ועוגות במזווה.

בדומה לריאליטי, הסדרה פועלת כך שהקיר הרביעי בחדר הם הצופים בבית, הראיונות עם הדמויות משמשים להסבר ההתרחשויות בסדרה והרקע להם. באחד הפרקים נופשת המשפחה בהוואי, ואחרי שרואים את פיל מחזר אחרי אשתו, משודר ראיון איתו בו הוא מסביר לצופים שהוא מחזר אחריה משום שהוא מנסה להפוך את החופשה המשפחתית לירח הדבש שמעולם לא היה להם. ללא ההסבר שלו, הצופים לא היו מבינים את הסיבה לשינוי בהתנהגותו. ההסבר הזה הוא בדיוק שיטת ה"עדויות" הידועה מכל תוכניות הריאליטי, כשהגיבורים מסבירים את מניעיהם ומה הרגישו.

השינוי הזה בקומדיות המצבים הוא שינוי טבעי, בתקופה שבה הצופים צמאים ל"אמיתי". כולנו היינו רוצים שאל באנדי האגדי ישפוך בפנינו את ליבו, עכשיו זה אפשרי.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
2 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. כל הכבוד
אביב חגי 22.11.2010
 
 
2. סדרה מעולה
שרון ק 22.11.2010
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©