הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
העתק, הדבק
 
אחרי שצפתה בסרט "שלושת הימים הבאים" הבינה יוליה ברודסקי שהמשחק הטוב לא מחפה על הדמיון לעלילת "נמלטים". מבחינתה, עדיף לראות אותו בבית
מאת יוליה גזית | 10.12.2010
 

>>>  העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


המטרה המקורית הייתה לראות את הסרט החדש של הארי פוטר, אך כיוון שנותרו כרטיסים רק לשורה הראשונה חיפשתי סרט אחר לצפות בו. כך מצאתי את עצמי באולם ריק למחצה
, צופה בבכורת הסרט "שלושת הימים הבאים". ראסל קרואו ואליזבת בנקס מגלמים את ג'ון ולארה, הורים לילד בן שלוש ומאוהבים כבליל כלולותיהם. לפחות עד ששוטרים פורצים לביתם ועוצרים את לארה באשמת רצח הבוסית שלה.

כעבור שלוש שנים לארה מורשעת בבית המשפט, ונראה כי היא לא עומדת לצאת משם בשנים הקרובות. מצבה הנפשי מידרדר עד שהיא מנסה להתאבד ללא הצלחה. ניסיון ההתאבדות יחד עם האמונה העיוורת בחפותה בניגוד לראיות, הופכים לתמריץ עבור בעלה לנסות להבריח אותה מהכלא בכל מחיר.
אי אפשר להתעלם מקווי הדמיון בין עלילת הסרט לסדרה האמריקאית "נמלטים" ז"ל. בשני המקרים בן משפחה קרוב מנסה להבריח את האסיר החף מפשע לכאורה שנסיבות המקרה הביאו להרשעתו.

הן בסרט והן בסדרה קרוב המשפחה - הבעל או האח בהתאמה, מוכן לסכן הכל בשביל להוציא את יקירו מכותלי הכלא, כולל את החופש האישי שלו.
הסרט אף משחזר את הסצנה מהסדרה בה עומד הגיבור מול קיר גדוש מפות ותצלומים שהוא עצמו הכין, תוך ניסיון לתכנן את הבריחה המושלמת. וכמובן, אותו קיר בדיוק נותר ערום, פרט לפיסות קטנות שנותרו דבוקות עליו, כאשר מתפרצים השוטרים חמש דקות מאוחר מדי. במשך כל הסרט ישבתי וחיכיתי שקרואו יכסה את גופו בקעקועים. הדמיון גדול מדי ובולט מדי, במיוחד על רקע העובדה שלא חלף זמן רב מאז שהספדנו את הסדרה ב-2009.
 
עוד קרוב משפחה שמנסה להבריח את יקירו מהכלא בכל מחיר. קרואו ובנקס נמלטים
 

למרות הכל, יש לסרט שתי נקודות אור עיקריות. האחת היא העובדה שלכל אורכו, הצופים לא יודעים אם לארה אכן חפה מפשע כמו שמאמין בעלה או שהיא הוליכה אותו (ואת הצופים) שולל. כמובן שאי הידיעה לא פוגעת בתמיכה ובהזדהות עם ג'ון, הבעל הכי טוב בעולם שהפך בעל כורחו ממורה בתיכון למעין מקגיוור. נקודת האור השנייה היא המשחק המעולה.

יחסית לסרט פעולה ממוצע לחלוטין, השחקנים ביצעו עבודה מצוינת. קרואו מעולה כהרגלו. הוא נראה אמין במיוחד בתפקיד הבעל המיוסר והאבא הדואג, התואם את מראה הדוד מאמריקה שאימץ לאחרונה על חשבון מראה הגלדיאטור. בנקס הפתיעה במיוחד בסרט, לאחר שזיהיתי אותה כשחקנית סרטי קומדיה קלילים כגון "בתול בן 40" ו"זאק ומירי עושים פורנו". כאן היא מגלמת בחן ובפסיכוטיות גם יחד את אם המשפחה. דו הקוטביות של לארה יחד עם עיניה הכחולות והמתעתעות של בנקס, יוצרים אי ודאות לגבי תפקידה בסרט - האם היא הרעה או הטובה?

יתר שחקני המשנה, בדמותם של החוקרים והשוטרים, נראים אותם השחקנים בדיוק כמו בכל סרטי הפעולה והמתח. כאילו עושים להם "העתק הדבק" בין הסרטים ההוליוודיים. למשל, אותה שוטרת אפרו-אמריקאית גלוחת שיער, שניחנת בלשון חריפה וצינית, מוכרת מסרטים רבים וגם מ"נמלטים". ליאם ניסן המקסים קופץ לתפקיד קטנטן של חמש דקות מסך, על אף ששמו מופיע בכל כרזה לסרט, וכמובן שגם בטריילר, אז לא ליפול בפח. וכמובן מורן אטיאס, שאם היא לא הייתה משלנו לא הייתי זוכרת אותה בכלל, בכל זאת עושה כבוד הן במשחק והן בהופעה נטולת המבטא הישראלי, לפחות בדקות הראשונות של הסרט. ולא, היא לא מסיימת בתור גופה.
אז את "שלושת הימים הבאים" אפשר בהחלט לראות, בעיקר אם אתם חובבי הסוגה, אך עדיף בגירסת הדי-וי-די  - המסך הגדול לא מוסיף דבר.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. כתבה מעולה
life 21.01.2011
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©