הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
התמכרות מובטחת
 
העונה החמישית של "מד מן" תתחיל רק ביולי. לילך זנקו מחכה בהתרגשות, ומציעה למי שרוצה הכנה טובה לעבודה בעולם הפרסום עם הדרמות, הקלישאות והציניות שבו - להשלים פערים ב-VOD
מאת לילך זנקו | 27.12.2010
 


>>>  העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


פשוט רעיון מבריק! איך הם ידעו שזה הקונספט המנצח? אלו המחשבות שעלו במוחי כשצפיתי לראשונה ב"מד מן". כסטודנטית לתקשורת המתעניינת רבות בנעשה בעולם הפרסום, ומצפה בקוצר רוח ליום בו אקבל את ההזדמנות חיי ליצור משהו חדש משלי, אין סדרה שמהווה בעבורי הכנה טובה יותר לדרמות, לקלישאות ולציניות הנהוגות בעולם הפרסום מאשר סדרת הדרמה האמריקאית הנקראת גם "הגברים של מחוז מדיסון".

מיד לאחר שסיימתי לצפות בפרק הראשון, ידעתי שמדובר בהתמכרות לטווח ארוך. "מד מן" עוקבת אחרי שגרת חייהם של אנשי הפרסום האמריקאים בניו-יורק של שנות ה-60, ובראשם דון דרייפר (ג'ון האם), מנהל הקרייאטיב של החברה. דרייפר, שעל פניו נראה כבחור ממוצע, נשוי לבטי (ג'נוארי ג'ונס) היפהפייה, ומגדל איתה שני ילדים בפרברי ניו-יורק, מתגלה כבר מההתחלה כבחור מסתורי, המנהל רומנים מזדמנים מהצד ומנסה להימלט מעברו בכל תוקף.

הגאונות של הסדרה באה לידי ביטוי בכך שהיא סוקרת את היסטוריית הפרסום, הקמפיינים הגדולים של כל הזמנים, דרך הבעיות השגרתיות של הדמויות. כל פרק מאפשר לצופים, לחוות יחד עם הגיבורים את הדילמות היומיומיות של אנשי הפרסום, את תחושת חוסר האונים כשהם אינם מצליחים למצוא השראה לקמפיין מסוים, את הקושי לבנות קמפיין מנצח כשהם מקבלים בריף לא מדויק ואת התסכול בהתמודדות עם לקוחות שמבקשים ייעוץ תקשורתי, אך אינם מסכימים לשנות את האסטרטגיה של החברה. כל זאת לצד האדרנלין והתשוקה האינסופית ברדיפה אחר תקציב חדש וההתרגשות בהשגתו.

בכל פרק אני משתתפת עם קבוצת הקריאייטיב בחיפוש אחר רעיון מבריק. "מד מן"
 

הסצנות של סיעור המוחות, הפרזנטציות וימי צילום, ממלאים אותי באנרגיות ותשוקה לעולם האמיתי הרבה יותר מכל מאמר וספר עימם נפגשתי במהלך הלימודים. בתור צופה מושבעת, מצאתי את עצמי בכל פרק מחדש משתתפת יחד עם קבוצת הקריאייטיב, קבוצה שאליה אני באופן אישי שואפת להגיע יום אחד, בחיפוש אחר הרעיון המבריק שיהפוך את הקמפיין למוצלח, מחכה בציפייה לראות מה תהיה תגובתו של הלקוח לאסטרטגיה הפרסומית שנבחרה. תדמיינו שאתם נתקלים בכל המושגים האבסטרקטים שסטודנטים בתחום משננים עשרות פעמים לקראת המבחן, המילים "קתרזיס" ו"תרבות פופולרית" למשל, הן החוזרות ונשנות בסדרה.

אני לא יודעת להצביע בדיוק אם זו האנושיות שמוקרנת על ידי הדמויות וגורמת להזדהות איתן, הכריזמה הבלתי נדלית שלהן או הנאיביות של שנות ה-60.  הנאיביות מתכתשת עם קונפליקטים פנימיים איתן הן מתמודדות, כשערכי הקפיטליזם נושפים בעורפם, והופכת את הסדרה לכזו מצוינת. העיסוק בדילמה של דרייפר במרדף שלו אחר ההצלחה, הכסף, העמידה בציפיות של הקולגות בעולם הפרסום התוסס, אל מול הרצון העז שלו לבלות בחיק משפחתו ולהוות דמות אב טובה לילדיו, יוצקת בצופים מחשבות ותהיות לדרך הנכונה בה כדאי להם להוביל את חייהם.

בדומה לכך, גם הקונפליקט של בטי, אשתו, המתחבטת בין רצונה להיות האישה שהגשימה את החלום האמריקאי (בעל מצליח, בית בפרברים וילדים מקסימים) לבין הרצון לחזור להיות הבחורה שהייתה בימי הרווקות (עצמאית ומלאת סיפוק עצמי) מעלה סימני שאלה רבים בדבר סוגיית האושר.
באוגוסט שודרה העונה הרביעית ב- HOT3, וביולי 2011 צפויה לעלות העונה החמישית. עכשיו ניתן לצפות בכל העונות ששודרו גם ב-VOD. אני ממליצה בחום לכל מי שמוצא את עולם הפרסום כמרתק, ורוצה להתרגש וגם להתאכזב עם הגיבורים, ועל הדרך לחדד את היצירתיות והדמיון לצפות בסידרת המופת הזו - ההתמכרות מובטחת!

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. אחלה כתבה לילך
אלירן מלכי 26.02.2011
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©