הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לכוד בזמן
 
אבי בשרן נהנה מהאקשן ומהדרמה הרוחנית בסרט "קוד מקור", ויצא ממנו עם כמה תובנות על החיים
מאת אבי בשרן | 12.05.2011
 


>>>  העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


בתחילת הסרט "קוד מקור" מתעורר קפטן קולטר סטיבנס (ג'ייק ג'ילנהול) ברכבת, ולא יודע כיצד הגיע לשם. אישה יפה(מישל מונהאן) שיושבת מולו קוראת לו שון, ומודה לו על העצה הטובה שנתן לה. הוא לא מבין מאין היא מכירה אותו, ולמה היא קוראת לו בשם זה. בארנקו נמצא רישיון נהיגה של בחור בשם שון, והוא תוהה לאן נעלמה היחידה אליה הוא משתייך. כאשר הוא נכנס לתא שירותים, סטיבנס נתקף בהלם: האדם המביט בו במראה אינו הוא אלא האיש שברישיון הנהיגה. מבולבל ומבוהל סטיבנס יוצא מתא השירותים. האישה שואלת מה קרה לו ואז הרכבת מתפוצצת.

לאחר הפיצוץ סטיבנס מתעורר כשהוא כבול למצנח בתא לחץ קטן וחשוך, כשרק מסך מאיר עליו, וקול נשי מדבר עימו. הוא איננו מבין כיצד הגיע לתא אחרי התפוצצות הרכבת, ודורש בצעקות לדעת מה קרה ליחידתו. קארול גודווין (ורה פרמיגה) האישה שבמסך, גורמת לו להיזכר בעזרת סדרה של תרגילי זיכרון מדוע היה ברכבת - הוא היה אמור למצוא את מקור הפיצוץ. גודווין לוחצת על כפתור, סטיבנס מוצא עצמו שוב ברכבת וחוזר חלילה.

היא מספרת לו שהאחראי מאיים לבצע פיצוץ נוסף, מסיבי וגדול יותר בשיקגו, ומסבירה מה קורה לסטיבנס: הכרתו מתחברת בכול פעם להכרה של אדם אחר שמת ברכבת שמונה דקות לפני הפיצוץ.
בחלקו השני של הסרט סטיבנס מנסה לענות על שאלות אחרות: מה קרה ליחידה שלו שנקלעה למארב, כיצד הגיע משם לחדר הקטן והחשוך, מה קורה אם הוא מנתק את הפצצה - האם הוא יישאר ברכבת לעד במידה שהיא לא תתפוצץ?
 

הכרתו מתחברת לזו של אדם אחר שמת ברכבת 8 דקות לפני הפיצוץ. ג'ילנהול ומונהאן
 

"קוד מקור" הוא סרט מעניין ומותח, ששואל שאלות רוחניות על החיים והמוות, על הקשר בין מציאות לדמיון, ועל היחס שבין תקווה לאמת, במעטה של סרט פעולה. האם אפשר להחזיר את הגלגל לאחור? האם אנחנו יכולים להשפיע על העתיד? האם יש חיים אחרי המוות? אלו רק חלק מהשאלות שמקבלות בו תשובה. בסופו הצופה שואל את עצמו מה קרה פה בעצם?

ג'ייק ג'ילנהול, שמגלם את סטיבנס, הוא שחקן מעולה. אני חסיד שלו מאז סרט האינדי המסתורי "דוני דארקו". במהלך השנים המעמד שלו כשחקן אינדי מוערך נעלם, ויש הרגשה שגם איכות המשחק שלו נפגעה. אולי בגלל פרסומו הרב, אולי בגלל הסרטים האחרונים, ואולי בגלל כמה החלטות גרועות, אך במכלול - סרטיו הטובים עולים על הגרועים. גם סרט זה הוא לכאורה בחירה משונה, אבל יכולת המשחק שלו בו היא טובה. הוא מכניס לדמות קצת מהמלנכוליות המאפיינת אותו, והופך את דמותו של סטיבנס לאמיתית ופגיעה.

דמותה של כריסטינה, האישה שיושבת מולו ברכבת, קצת מיותרת ושולית. העלילה לא מספקת פרטים לגביה, ומשאירה אותה חד ממדית.  אבל לא בטוח שניתן היה לוותר עליה, כי היא מספקת תשובה לאחת השאלות שעולות בסרט. לעומתה, דמותה של גודווין מורכבת יותר וממש לא שולית, ועיניה המהפנטות שיתקו אותי. בהתחלה הצופה תוהה מיהי, ולקראת הסוף הוא מגלה דמות עם אופי ורגש. כדאי  ללכת לראות את "קוד מקור" כי הוא לא סרט אקשן רגיל. הצופה יופתע לגלות כי רק כאשר נפתרת החידה בחציו של הסרט, שנדמה כי היא מרכז העלילה, מתחיל העניין האמיתי.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©