הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הומור בנפילה
 
למרות המנחים המשעשעים והמתמודדים ההזויים, טל אברמוביץ' חושבת שהתוכנית "ווייפאאוט ישראל" לא מתרוממת
מאת טל אברמוביץ' | 06.06.2011
 

>>>  העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


היא רצה וקופצת על כדור אדום ענקי, מתגלגלת באוויר, ונוחתת בתוך מים קרירים. הוא נשען על קורה, חוטף אגרוף בפרצוף, ונופל לאחור לתוך אגם מלא בוץ. היא רצה על קורות מתנדנדות, ונופלת לתוך בריכה עמוקה. אלה היו רגעי השיא באחד הפרקים של התוכנית "ווייפאאוט ישראל", שבוודאי לא החזיקו את הצופים מרותקים למסך הטלוויזיה לאורך זמן, ללא מוטיבים נוספים.

"ווייפאאוט" הינו פורמט אמריקאי של רשת ABC. שעשועון טלוויזיה קומי בו מתחרים 24 משתתפים במסלול מכשולים הזוי, במטרה לזכות ב-50 אלף דולר. את הגרסה האמריקאית לתוכנית מנחה הצמד השנון ג'ון אנדרסון וג'ון הנסן, עם כתבת השטח, ג'יל וגנר. התוכנית שודרה בישראל ב-yes בקיץ שעבר, ומשודרת כיום בגרסתה הישראלית בערוץ 10. נדמה כי מנחי הגרסה הישראלית, טל ברמן ואביעד קיסוס, עסוקים בירידות זה על זה ועל המתמודדים, יותר מאשר בפרשנות של המתרחש על המסך.

יש ביניהם כימיה החזקה שנוצרה כנראה משנים של שידור משותף ברדיו - תחילה בתוכנית הבוקר של רדיו תל אביב, וכיום ב-Eco99fm. הבדיחות בתוכנית נוצרות לרוב מהרמות להנחתה שהם מייצרים. מהצד השני, מוצגים יחסי שנאה בין קיסוס לברמן, אשר נועדו ליצור מתח קומי. הם בנויים בעיקר מההדגשה של הנטייה המינית ההומוסקסואלית של קיסוס, לעומת ההומופוביות של ברמן.

בונים יחסי אהבה-שנאה כדי לבדר אותנו, אבל חסרה להם שנינות. ברמן וקיסוס
 

אך השניים נופלים בהרבה מהמקבילים האמריקאים. כנראה שלא די ביחסים מבדרים בין המנחים, וצריך עוד משהו - שנינות, למשל. המרכיב הבולט בתוכנית הוא ליהוקם של המתמודדים, ביזארים ולא שגרתיים. דוגמה לכך הוצגה בדמותה של המשתתפת לולי - דראג קווין בפאה בלונדינית, שלבשה טופ סגול, טייץ ירוק זוהר, וחצאית מיני בצבע ורוד פוקסיה, בשילוב נעלי עקב שקופות וחותלות פרוותיות בגוון ורדרד.

נראה כי המתמודדים נדרשים להציג סטריאוטיפ מוקצן ומוחצן כדי להשתתף בתוכנית. הגרסה הישראלית לא המציאה את המוטיב, אך היא מותחת אותו עד הקצה, אולי אפילו יותר מדי. האופן בו מוצגים המשתתפים כהזויים נועד אומנם לבדר, אך הוא מונע את האפשרות להתחבר אליהם. למרות זאת, התוכנית מעלה חיוך בזכות העריכה, שיוצרת סינרגיה בין נפילות המתמודדים, דברי המנחים, והציורים והאנימציות שמופיעים על המסך. "ווייפאאוט" זכתה להצלחה רבה בחו"ל, אך נדמה כי המקבילה הישראלית פשוט לא עובדת.

הרייטינג הנמוך לעומת תוכניות המשודרות במקביל, מראה כי אפילו העמסה של אלמנטים, וליהוק של מנחים פופולרים, לא יכולים להבטיח הצלחה. כנראה שלא די בהומור שטחי, השפלה של מתמודדים, ושימוש נרחב בסטריאוטיפים. אומנם הדבר המרכזי שהטלוויזיה המסחרית מספקת לנו הוא בידור, אך כאשר משודרות אותן נפילות שוב ושוב, ואחר כך בהילוך חוזר איטי במיוחד, וכששומעים אותן הערות מהמנחים, זה אפילו לא מבדר. אלא אם כן ההבנה שמי שמחליט על התכנים הטלוויזיונים מזלזל באינטליגנציה של הצופה מבדרת בעיניכם.
 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©