הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא דופקים חשבון
 
דמויות מעניינות, ביקורת שנונה על הוליווד, ודיוויד דוכובני גרמו ליואב כהן להתמכר ל"קליפורניקיישן" ולצפות לעונה החמישית
מאת יואב כהן | 11.07.2011
 


>>>  העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


ערוץ 20 תמיד הצטייר בעיניי ככזה שמציג בעיקר תכנים שהם תת רמה. האפשרות לצפות בו בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" 24 שעות ביממה, מסמלת בדיוק את המהות אליה התרבות שלנו הולכת - בלי עומק, וללא מחשבה. לכן הופתעתי לגלות במהלך זיפזופ רנדומלי את "קליפורניקיישן", אחת הסדרות הטובות שנראו לאחרונה על מסך הטלוויזיה דווקא בערוץ הזה.

הסדרה מגוללת את מעלליו של הסופר הציני, האנק מודי (דיוויד דוכובני) שלאחר הצלחת ספרו, והפיכתו לסרט מלוקק, נעזב על ידי האישה שנתנה לו את ההשראה לכתיבה לטובת איש עסקים מתנשא בשם ביל, שלוקחת איתה את בתם המשותפת. בעזרת הכתיבה השנונה והבוטה של התסריטאי, הבמאי והמפיק תום קאפינוס, דוכובני נראה על מסך הטלוויזיה כפי שלא נראה מעולם. לא עוד הסוכן החנון שמאמין בתיאוריות קונספירציה מ-"תיקים באפלה" אלא אדם מלא תיעוב, כלפי עצמו וכלפי החיים.

מודי מתעקש לזרוק את כישרון הכתיבה שלו לפח ולהסתבך בכל פעם מחדש, וכל זה בפרק של חצי שעה בלבד. דוגמה לכך יש כבר בעונה הראשונה, כאשר הוא מצליח סוף סוף לשבור את מחסום הכתיבה שלו, וכותב טיוטה לספר חדש. אך מיה, הבחורה איתה שוכב, שמתגלה כבתו הקטינה של ביל ודמות מעניינת בפני עצמה, גונבת אותה ומציגה אותה כשלה. בין השאר, מתוארים בטיוטה יחסי המין בין השניים, דבר המעמיד את מודי בפני התלבטות קשה, משום שחשיפת התרמית עלולה לגרום לחשיפת מעלליו, ולהעכרת היחסים בינו לבין חברתו לשעבר ובתם.

מודי מייצג את כל מה שאנשים אוהבים לשנוא. הנדלר, אדלון, זימה, מרטין, מקהלון ודוכובני
 

כמובן שדוכובני, שמתפקד כטייס הראשי בסדרה, לא יכול שלא להיעזר בטייסי משנה, שנותנים את התחושה כי הקירבה ביניהם על מסך הטלוויזיה קיימת גם במציאות. אם אלה הדמויות הסרקסטיות של חברתו לשעבר של מודי (נטשה מקהלון) ובתו (מדלין מרטין) ואם זאת דמות הסוכן של האנק (אוון הנדלר) שמגלם לוזר נצחי. אשתו של הסוכן (פמלה אדלון) בעלת הפה הגדול מביאה פן נוסף לעלילה, ויוצרת יחד עם שאר הדמויות פאזל מושלם.

אחד הדברים שגרמו לי להתאהב בסדרה במהירות היא הביקורת המועברת דרכה על הוליווד. מעבר לכך שהיא לועגת לדמותו של הסוכן ההוליוודי החלקלק, הסדרה אינה מביאה איתה עלילה קיטשית, רדודה ובעלת סוף טוב אלא מראה את החיים כפי שהם - עם עליות ומורדות. גם את הקלישאות של המפיק הדביק והתסריטאי הסטלן ניתן למצוא בשפע, ואף הן מהוות ביקורת על היצירה המיינסטרימית.

הסדרה מתעסקת באופן נוקב ובוטה בנושאים שהטלוויזיה מעדיפה לעיתים קרובות להתעלם מהם. הדמות הראשית והפרובוקטיבית היא המהות שלה, ומייצגת את כל מה שאנשים אוהבים בדרך כלל לשנוא, וזה מה טוב בה. מודי, שמעביר ביקורת על החיפוש המתמיד אחר כסף, לא נותן דין וחשבון לאף אחד מלבד חברתו לשעבר ובתו, וגם זה רק לאחר מעשה. ההרס העצמי של מודי גורם לרחם עליו, ויוצר חיבור אמיתי וכן לסדרה, בדיוק כמו האופי של מודי.

בעונה האחרונה מתגלה הקשר המיני של מודי עם בתו של ביל. הוא עומד למשפט, וכהרגלו - לא מצליח להימנע מלחפור לעצמו בור עמוק עקב פרשיות משונות. העונה החמישית של "קליפורניקיישן" אמורה להתחיל בספטמבר, ויש לנו הרבה למה לצפות, במיוחד אם הטקסט יהיה כה שנון, כפי שבא לידי ביטוי באחד הציטוטים החביבים עליי של מודי: "אני אוהב נשים. יש לי את כל האלבומים שלהן".

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©