הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עבודה בגפיים
 
צמידים אלקטרוניים למלצרים עשויים להיתפס כפתרון מושלם לזמן המתנה ארוך מדי לשירות, אבל את חן מלכה זה מזעזע. הוא רואה בהם השפלה
מאת חן מלכה | 09.01.2012
 

>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

פעמים רבות אני מתמלא כעס כשהשירות בבית הקפה או המסעדה אינו מספק, מהיר או יעיל. זמן המתנה ארוך, חוסר אדיבות ומקצועיות, אי הכרת התפריט, טעויות רבות והצקות בלתי פוסקות כששואלים "הכול בסדר?" - כל אלה עוד לפני שביקשתי חשבון. מילה מיותרת של מלצר או שירות גרוע יכולים להרוס בילוי, וליצור רושם שלילי ואנטגוניזם כלפי המקום.

והנה נראה כי נמצא הפתרון המושלם - צמידים אלקטרוניים למלצרים. לקוח שרוצה לקרוא למלצר צריך רק ללחוץ על כפתור, והוא ירגיש רטט בצמיד, יידע לגשת אל השולחן הנכון במהירות, והכול יבוא על מקומו בשלום. הרשת "קפה קפה" הייתה הראשונה לאמץ את האביזר, שהגיע מפנמה, והטמיעה אותו בסניפיה. המנכ"ל יוסי אילני אומר בגאווה כי המטרה העיקרית העומדת לנגד עיניו היא שביעות רצון הלקוחות, וטוען שהתגובות מצוינות מצידם. אם אכן השינוי כל כך חיובי, לקוח ממורמר כמוני אמור להיות שמח בפתרון הקסם הזה, אבל אין מאוכזב ממני.


זוהי השפלה מיותרת וחסרת כבוד של בני אדם. אומנם לא פעם חוויתי שירות גרוע, אבל אין בזה תמריץ כדי לגרום למלצר להפוך לחיית המחמד שלי. השימוש במכשיר יכול רק לשפר את זמן ההמתנה, אבל לא את המקצועיות והאדיבות, ובוודאי שלא את איכות השירות. הפתרון האמיתי אינו בדמותו של צמיד, משל היה אזיק אלקטרוני והעובד במעצר בית. הדרך הראויה לייעל את השירות ושביעות רצונו של הלקוח היא לא להתגאות במוצר מבזה אלא לייצר תמריצים שישפרו את מערך העבודה, ולהעסיק הון אנושי מוצלח ובעל מוטיבציה.

המלצרים דווקא משבחים את האביזר. סניף קפה קפה ברמת גן
תצלום : מורן חלפון, תצלום לובי: רונית כהן

המטרה האמיתית של הצמיד היא כלכלית נטו: הגדלת רווחים והשגת שליטה מלאה על העובדים, וכל טענה אחרת של המנהלים, היא שקרית וכוזבת. פנייה למלצרים באמצעות המכשיר היא מכאנית, נטולת רגש אנושי, מחרידה ומזעזעת. הם הופכים לסחורה בשוק בשר, רק בשביל להגדיל את הכנסות מעבידיהם. אם כל כך חפצים במוצר אלקטרוני, אפשר להשתמש בתאורה או צליל שיסמנו לו מתי לגשת, ולא לפגוע בכבודו של המלצר, ולחדור לגופו ולפרטיותו.

מנגד, המלצרים דווקא מהללים ומשבחים את המכשיר החדש, שהרי ארזו אותו בתודעתם כדבר הנכון, שאין לערער עליו. גם אם יש מתנגדים, אין להם יותר מדי ברירה, כי אם הם יסרבו לענוד את הצמיד שכרם עלול להיפגע והם אף יכולים למצוא את עצמם מפוטרים. במקום זה ראוי שארגוני זכויות אדם ישמיעו את קולם, ויביעו את מורת רוחם. פגיעה בזכויות יסוד אינה רק בהקשר בטחוני צבאי אלא גם בפרטים הקטנים ובסיפורים שלכאורה לא דורשים התערבות. הרשת אומנם חזרה בה לאחר שקיבלה איומים בחרם צרכני, אולם נראה שתופעה זו מסרבת לדעוך, ומגיעה לבתי עסק נוספים. מכאן החשיבות הרבה בקולו של הציבור ובהתנגדותם של הארגונים.

השבוע הופתעתי לגלות כי הצמיד האלקטרוני לא פסח על רמת גן, והגיע גם לבית הקפה השכונתי מה שגרם לי לחרדה וחוסר רצון לשבת ולאכול את ארוחת הבוקר שכל כך חיכיתי לה. אין לי תלונות כלפי המקום - השירות מצוין, האוכל עוד יותר והמלצרים אדיבים ונחמדים, אז בשביל מה להרחיק עד כדי כך? סירבתי לקחת חלק בהפיכת העובדים לעבדים, והבטחתי לעצמי כי עד שלא יהיה שינוי, כף רגלי לא תדרוך שם. החלופות בשוק רבות, וזאת ההזדמנות להעביר את המסר לכל העסקים בארץ: כולנו בני אדם.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
2 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. מסכים לגמרי אבל...
זש"ס 13.01.2012
 
אמת
*** 14.02.2012
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©