הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גועל מפונפן
 
קארין פלוטניק המומה מהמפגש המביש של ה"מעושרות" באוהל המחאה לשחרור גלעד שליט, ומסמנת את אחת מנקודות השפל בעשייה הטלוויזיונית המקומית
מאת קארין רחמין | 14.01.2012
 


>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק


גלעד שליט יושב בסלון ביתו במצפה הילה ומזפזף להנאתו בין ערוצי הטלוויזיה. הוא מחליט לצפות בערוץ 10 כדי ליהנות מימיו האחרונים של הערוץ וגם בעקבות פרומו שתפס את תשומת ליבו. "אימא", הוא קורא לאימו אביבה בקול רועד ומפוחד, "למה יש שתי נשים מפחידות שבוכות וצועקות באוהל המחאה שהוקם בשבילי?". אביבה מגיעה בדאגה, מתיישבת לצד בנה, מביטה בעיניו במבוכה ומניחה את ידה על ירכו.

בעוד שהאינטרס של ערוץ 10 מובן מאליו, כי איזו דרך טובה יותר לטפס בטבלת הרייטינג אם לא בעזרת אחת הדמויות המסקרנות במדינה, לא ברור מה עומד מאחורי הסכמתם של בני משפחת שליט לקשור את שמם לתוכנית דוקו-ריאלטי מבישה כמו "מעושרות". ייתכן כי בזמן שהפרק צולם, חזרתו של בנם האהוב מן השבי לא נראתה באופק, והם חשבו לתומם כי נוכחותם בתוכנית פריים טיים בערוץ מסחרי מוביל עשויה לתרום למאבק. בדיעבד, היה מדובר ברעיון גרוע והתוצאה הסופית עגומה לגמרי.

זו לא הפעם הראשונה שסוגיית שליט נוגעת בתוכנית מציאות. לא מעט שירים ב"כוכב נולד" הוקדשו לחייל החטוף, וזכורה היטב גם אותה כרית לבושה חולצת "גלעד עדיין חי", שכיכבה בעונה השלישית של "האח הגדול". אך הפעם השילוב התמוה בין תוכנית מציאות מהעלובות בסוגה, יחד עם אחת הסוגיות המורכבות והרגישות שהיו בשיח הציבורי בשנים האחרונות, היה נמוך ביותר, ובטח שלא הועיל לאף אחד מהצדדים.

רבות על גלעד שליט כאילו היה זוג נעליים אחרון על המדף. ניקול ראידמן
צילום מסך : ערוץ 10

חוק תוכניות המציאות קובע שככל שהפרק יותר מביך, כך הפרומו יהיה יותר פתטי. בהתאם לכך, הפרומו של הפרק מלווה בצרחותיהן של כוכבות התוכנית - ניקול ראידמן ואתי דודאי, כשברקע אביבה שליט יושבת לבדה באוהל המחאה. המראה גרם לי לזוז באי נוחות. לא הבנתי היכן נמצא הקשר בין אותה משפחה, שהצטיירה בעיניי כאליטיסטית, מסתגרת ומרוחקת לבין הקרקס הרדוד שהופיע על מסך הטלוויזיה שלי. צפייה בפרק במלואו מגלה שהקרקס שייך אך ורק למעושרות עצמן, ואילו שליט נעה במבוכה בכיסא הפלסטיק בדיוק כמוני.

בפרק מככבות ראידמן ודודאי כשהן רבות על גלעד שליט כאילו היה זוג נעליים אחרון על המדף. הדרמה הגדולה התרחשה בעקבות הגעתה של דודאי למאהל המחאה, על אף שלא לקחה חלק בתרומת הפסל שרכשו ראידמן וחברותיה. כשראידמן מגלה את שהתרחש, היא פוצחת בסצינת היעלבות נוסח כיתה ד', מפנה את גבה למצלמה ומכריזה ש"ירד לי החשק, אני לא נכנסת". רגע לפני שמתחילה מלחמת חתולות המלווה בטונים צווחניים, היא מחליטה להרגיע את מיתרי הקול מפאת כבודה של משפחת שליט, שלמען האמת נרמס מעט לאחר השירות הגרוע שנעשה להם בידי לא אחרת מאשר ראידמן עצמה.

רגע השיא הגיע במונולוג סוחט דמעות. הוא סיפק כמה משפטי חוכמה שגרמו לי מצד אחד לגחך ולגלגל עיניים ומצד שני להצטער על כך שמאחורי הקלעים של הדרמה המכוערת ישנה אימא שבוודאי לא יודעת את נפשה מרוב ייאוש, ומחכה שהסיוט ייגמר. הכוונה כמובן לעזיבתו של לול התרנגולות הנובורישי, ולא לחזרתו של בנה הביתה. ראידמן, כיאה לדרמה קווין במעמדה, מיררה בבכי בטענה שמי שעושה שואו-אוף מתרומות לא תורם באמת. היא טענה שעל תרומה אמיתית רק אלוהים והתורם צריכים לדעת, אחרת מדובר ביחסי ציבור. קצת אירוני, לא?

"אני רוצה לחזור לשבי. שם אין טלוויזיה, ואין ראידמן ודודאי או כל דמות פתטית אחרת שמקבלת זמן מסך כשאין באמת סיבה לכך", מלמל גלעד לאימו. "אל תדאג, בן יקר. בקרוב מאוד ערוץ 10 ייסגר. אומנם מדובר בנזק גדול לדמוקרטיה אך גם במזעור הנזק שנעשה למוח שלנו".

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. קארין
עומר שפילשר 22.01.2012
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©