הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בול למזג האוויר
 
הישענות הסדרה The killing על פתרון תעלומה אחת בלבד מאפשרת לפתח דמויות עמוקות ומעניינות, אך גם יוצרת בעיה עלילתית לעונה הבאה. יוליה ברודסקי ממליצה, בהיסוס קל
מאת יוליה גזית | 13.02.2012
 


>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

המצב, שכמה מהסדרות האהובות עלי עומדות להיגמר, גרם לי להתחיל לחפש תחלופה להתמכר אליה. כך התחלתי לצפות ב The killing שעשתה עלייה לארץ בערוץ yes Oh החדש. לא קורה לי הרבה שאני מתחילה לצפות במשהו, סרט או סידרה, בלי שאני יודעת עליו דבר, אבל זה מה שקרה הפעם. קראתי כמה סטטוסים מחמיאים של חברים בפייסבוק על הסדרה המוצלחת ש"אתם חייבים לראות" והחלטתי לתת לה הזדמנות.

יער חשוך ובו נערה בורחת בזעקות אימה מפני דמות מסתורית שרודפת אחריה. כך מתחיל הפרק הראשון ולא מותיר שום פתח לתקווה - המסכנה לא תשרוד, היא חייבת למות, כך לפחות משתמע מהשם המחייב. סדרות משטרה ובתי חולים הרגילו אותי שכל פרק עוסק בפענוח מקרה מתוסבך אחד, אך לא הפעם. רוזי לארסן, הנערה הנמלטת, אכן מתה אך "מי רצח את רוזי?" הופכת לשאלה המרכזית שסביבה נעה העלילה לאורך כל העונה.

מצפייה בפרק נוסף אני מתוודה שההתעסקות בפרשת רצח אחת בלבד מאפשרת לפתח דמויות עגולות, שקל להתחבר אליהן: הבלשית שרה לינדן (מירייל אנוס) שנאלצת לדחות את עזיבת תחנת המשטרה והעיר בעקבות הרצח המסתורי. סטפן הולדר (ג'ואל קינמן) שהתחיל את הקריירה המשטרתית שלו כסוכן סמוי ברחובות הפשע, הגיע להחליף את לינדן בתפקיד, אך הופך בעל כורחו לשותף סוג ב' שלה. דארן ריצ'מונד (בילי קמפבל) הוא אלמן מתוסבך שמתמודד על ראשות העיר סיאטל. הקשר שלו לרוזי נראה כרגע מקרי בהחלט. אבל הוא פוליטיקאי. נקי הוא לא ייצא מזה.

המסכנה לא תשרוד, היא חייבת למות. מירייל אנוס
תצלומים: AMC

הוריה של רוזי, שאותם מגלמים בצורה מדהימה ומרגשת מישל פורבס וברנט סקסטון, מאפשרים לצלול לתוך עולמם השבור והכואב של הורים אבלים שאיבדו את בתם הבכורה, ומתקשים לאסוף את השברים. כמו בספר מתח מוצלח שמגלה טפח פרק אחר פרק, גם כאן אנו נגלה עוד צדדים באישיותן של הדמויות, הראשיות והמשניות, וניכנס לתוך עולמה של רוזי, הילדה הטובה של אימא ואבא, שכמצופה מבת 17 טיפוסית מסתירה סוד או שניים.

דמותה של לינדן מתיישבת היטב על משבצת שאנו רגילים לראות בה לרוב גברים: אשת חוק שנמצאת יותר מדי בעבודה ופחות מדי בבית, ארוס שמתקשה להדביק את סגנון החיים שלה וילד מתבגר, שכמובן מורד באימא שכמעט ולא יוצא לו לראות. היה משהו אמין במה שאני צופה במסך. לינדן נראית כמו בלשית משטרה אמיתית, פשוטה, מקצועית ורגישה שמתעסקת בלפתור פרשיות רצח במקום בלעפעף בריסים, להדס בחצאית מיני ולקבל מחמאות מקולגות, כמו יתר הבלשיות, הרופאות והשוטרות שאנו זוכים לראות בסדרות האמריקאיות של ימינו. בהחלט אתאכזב אם אראה שהיא מפתחת איזה רומן הזוי עם השותף החדש.

הצבעים האפורים של העיר והכמויות הבלתי פוסקות של הגשם (ולמרות זאת לאף אחד מהדמויות אין מטרייה) משתלבים היטב בעלילה המדכאת והמסתורית, ומתאימים בול למזג האוויר החורפי, יחסית, שנמצא מחוץ לקירות ביתי. אחלה של תזמון יצא ל-yes. הבעיה העיקרית בסדרות מהסוג הזה, הנשענות על בעיה מרכזית אחת שעל הגיבורים לפצח (ב"נמלטים" זה היה לברוח מהכלא, כאן צריך למצוא את הרוצח) היא מה עושים כשהיא נפתרת. או שלא מוצאים לה פתרון בסוף העונה ומושכים אותה כמו מסטיק לעונה השנייה, מה שיוצר תסכול רב אצל הצופה או שמתחילים תעלומה חדשה, שלרוב יוצרת עונה גרועה בהרבה מקודמתה. כרגע הסדרה נראית מבטיחה, מקווה שהציפיות שלי לא יישטפו עם הגשם.


The killing | ערוץ yes Oh | יום חמישי | 21:10

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
2 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. לייק
*** 14.02.2012
 
 
2. קראתי שוב
ורד 02.04.2012
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©