הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חפירות באוזן
 
גלעד אגמון רותח על אנשי מכירות אגרסיבים המנסים למכור לו חלומות דרך הטלפון. אז למה הוא מתקשה לטרוק את השפופרת?
מאת גלעד אגמון | 12.11.2012
 

 

דרושים לנו עוד כתבים וצלמים. כל הפרטים כאן

 

 

כמעט כל מי שלא עובד בתחום, חש שנאה עמוקה כלפי אנשי מכירות. לעיתים קרובות גם איש מכירות יתעב את רעהו, כיוון שיש גבול להזדהות שניתן להפגין כלפי פרקליטו של השטן. לא פעם אנו עונים לטלפון, ובצידו השני של הקו ישנה הקלטה המנסה למכור לנו מוצר, שירות ואפילו את הרבי מלובביץ'. במקרה כזה, ניתוק הוא דחף פשוט למדי, ולכן עם טריקת השפופרת מסתננת לא פעם קללה המוחה על כך שרצנו אל הטלפון המצלצל והפסקנו את מה שעשינו רק כדי לא לתת למספר החסוי לחמוק. הרי לחיות עם אי ודאות לגבי מי עמד מאחורי המספר החסוי, זה גרוע יותר מלקנות בובת בבושקה שלא מתפרקת.

 

הבעיה מתחילה כשבעבר השני של הקו ניצב איש מכירות, בשר ודם. אז, כבר פחות נעים לנו לטרוק מיד את השפופרת, בעיקר אם היינו בנעליים שלו בעבר או כשמכירים אנשים מהתחום ויודעים שהם רק מנסים להתפרנס. במקרים כאלה, מתחילים להמציא תירוצים כמו "אני בדיוק יוצא מהבית" "יש לי מלאווח על הגז" או "הכלב נחנק מאגוזי". אמנם זה עוזר לנו מפעם לפעם, אך לא לעולם חוסן. אנשי המכירות העקשנים מתקשרים שוב ושוב או לפחות עד שנותנים להם לדבר. וכשזה קורה, עדיף שלא תוצב מולנו מראה, כי הווריד שבמצח עלול לקבל חיים משלו.

 

כולנו כבר היינו בסרט הזה. הרי ברגע שמר סוכן מתחיל לדבר, קשה לנחש איך ומתי הוא ייעצר. וכך, בשיטותיהם השונות הם מעודדים אותנו: "מגיע לך" "כדאי לך" מנסים להפחיד אותנו: "כשתזדקק לזה ברגע האמת תצטער שלא רכשת" ומפצירים בנו: "תקנה היום, כי מחר כבר לא יהיו אותם תנאים", "תרכוש עכשיו דרכי, כי רק לי יש סמכות לתת לך את ההטבות הללו". אבל אנחנו רק מנסים לצאת מהשיחה בלי נזק כלכלי או פחד מהעתיד האיום הצפוי לנו ללא הביטוח המשלים את החסר בביטוח המושלם. מבולבלים? אין פלא. סביר להניח שהטקטיקה שלהם הצליחה. לקוח מבולבל הוא כזה שקל לתמרן, בדיוק כמו הכלל לפיו אין הולכים לקנות בסופר כשרעבים.

"סמארט קלאב" מתחילים איתך וגם זורקים אותך כבר בדייט ראשון
תצלומים: sxc

הכול טוב ויפה עד שאיש המכירות מתנהג באגרסיביות מהזן שיש להוקיע ומהר, בייחוד כשמדובר ב"מכירת חלומות". למשל, "סמארט קלאב" חברה שמוכרת מנויים להגרלות לוטו, טוטו, ווינר וצ'אנס. בכל אחת משלוש השיחות שניהלתי עם נציגי החברה, נותרתי המום, אך השיחה האחרונה עימם בבוקר סגרירי ביטאה היטב את דרך הפעולה של מועדון החכמולוגים המדובר. במהלכה, התקשרה אליי נציגה נלהבת ממספר חסוי ובישרה לי שזכיתי בשליחת טור טוטו שתמלא החברה בעצמה (שווי טור שכזה, למי שלא בקיא, הוא שלושה שקלים). לאורך כל השיחה היא דיברה במהירות ולא נתנה לי הזדמנות להגיב. חשתי כי זכיתי במונולוג אולימפי של יוסיין בולט.

 

היא אף התנצלה על כך שאירעה תקלה, ולכן מתקשרים אליי רק עכשיו, ושכבר מזמן הייתי אמור לקבל את הפרס. ובכך היא הכינה את השטח ל"פיצוי" שיוצע לי, גם אם הוא לא נקרא כך. לפי הצעתה, שמוצגת כמעין דרישה, מיטב המומחים של "סמארט קלאב" כביכול, ימלאו עבורי טורי ווינר וטוטו בסך 3,000 שקלים או יותר, בתמורה לתשלום סמלי בסך 199 ש"ח בחודש. בנוסף עליי לפרסם את החברה לשני אנשים נוספים, ולא היא תשקול אם להמשיך את המבצע, כי לא משתלם להם. "סמארט קלאב" מתחילים איתך וגם זורקים אותך כבר בדייט ראשון - האם נמצא פורמט גרוע יותר מ"דייט בחשיכה"?

 

מיותר לציין שתשלום הלקוח הוצנע היטב בתוך ג'ונגל ההטבות, וניתן לשער כי אותה נציגה אגרסיבית מצליחה לא רע בעבודתה. אך כשהיא נכשלת, כל כך קשה לה לקבל זאת, ולכן אינה מרפה. טענתי שאני לא מעוניין לשלם את הסכום החודשי, ובתגובה היא הרימה את קולה ואמרה בתוקף: "אבל אתה לא משלם, כי אתה מרוויח פה מעל 3,000 שקל בטפסי הגרלה". גיחכתי מתוך מחשבה שאני לא ממש מכיר אנשים שרכשו דירות ואפילו לא מסטיק עגול עם טופס הגרלה. בניסיון נוסף להוריד אותה ממני, הודיתי לה ואמרתי שאת הטפסים שלי, אני מעדיף למלא בעצמי. ואז הגיע רגע השיא של השיחה, והיא הפצירה בי בטון צורם שאם כלי הרכב מקולקל הולכים למוסך, ולכן גם טפסים צריך לתת למומחים. אחרי דקה נוספת של דין ודברים בה ניסיתי להסביר לה עד כמה היא חצופה, ושכדאי לה להוריד את הטון שלה מיד, הבנתי שהכי פשוט לנתק. אבל אין דבר יותר מתסכל מחוסר היכולת לטרוק את השיחה בסלולרי. רק זרקתי רעיון לסטארט אפ.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
2 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. חחחחח
דנה 15.11.2012
 
 
2. ועוד יש יותר גרועים
מלי 15.11.2012
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©