הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לטובתנו
 
בתקופה בה התחרות בשוק הסלולר גדולה מתמיד, קרולינה טולמסוב קוראת לצרכנים לנצל את המצב
מאת קרולינה טולמסוב | 27.01.2013
 

>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

 

נראה כי המלחמה על מחירי חבילות הסלולר לא קרובה להסתיים. להיפך, היא רק נהיית קשה ואגרסיבית יותר. אך לפני שכולנו קופצים על כל מציאה זולה שהשוק הדינמי מציע כדאי לחשוב היטב, אפילו לצאת קצת מהקופסה, כי היום דבר אחד בטוח - בעלי המילה האחרונה הם אנחנו הלקוחות. 

 

הראשונות שיצאו לשוק, עם תחילת מהפכת הסלולר, היו הוט מובייל וגולן טלקום שהציעו, בניגוד לחברות הוותיקות, חבילות ללא הגבלה עם תנאים מעולים ובמחיר שלא עולה על 100 שקלים בחודש. רבים קפצו על המציאה והחליטו לעזוב את המפעיל הנוכחי שלהם ולעבור לזול ביותר. בדרך כלל שיקול המחיר הוא החשוב ביותר אצל רוב צרכנים. המפעילות הווירטואליות פועלות במודל של מפעיל חלקי, כלומר הן נשענות על מפעיל רשת סלולרית אחר, וחוסכות בעלויות. כך הן גרמו לצניחת מחירים משמעותית.

 

למרות שהמחיר הוא השיקול שאותו ייקחו הצרכנים בחשבון באופן אוטומטי, עדיין קיים אצלם חשש לגיטימי מהמעבר לחברה חדשה. הצורך הנורמטיבי של בני האדם בביטחון, שיהיה למי לפנות במקרה של תקלה, גובר לעיתים על המחיר המפתה. במקרה של המפעילים החדשים, במיוחד הווירטואליים, מתן שירות מלא וטוב נמצא בספק. אנחנו רגילים לרף גבוה ולכן החשש כה משמעותי.

 

לא עוד כפיית תנאים לא הגיוניים ותשלומי הפתעה בחשבונית החודשית
תצלומים: sxc

 

אך גם לכך יש פיתרון, ואפילו די פשוט. ניתן לפנות אל חברת הסלולר הנוכחית ולדרוש תנאים טובים יותר מבחינת עלות החבילה וגורמים נוספים. אין כל ספק שהם הולכים לקראת הלקוח, בטח בזמן כה רגיש. בבדיקה שערכתי גיליתי שיש חבילות אטרקטיביות ללקוחות עם כמה מכשירים בבית, שאם נחשב חבילות פר מכשיר לאדם, נגלה כי לעיתים הן יותר משתלמות מאלה של החברות החדשות. כך אפשר להרוג שתי ציפורים במכה אחת- להישאר בחברה עתירת היסטוריה וניסיון ועם מחיר משתלם ונוח לכיס. יש החוששים מהתהליך הבירוקרטי הנתפס לעיתים כארוך ומייגע. חשוב לדעת כי הוא כבר לא מתנהל כמו בעבר אלא הוא פשוט מאוד ואת רובו עושה החברה בעבור הלקוח או שעושים זאת באופן

עצמאי דרך האינטרנט במהירות. חוויית שירות וקנייה אמרנו כבר?

 

על דבר אחד כולם יסכימו, מדובר בשינוי משמעותי בשוק הסלולר, שדומה לשינויים רבים שדרשנו במחאה של קיץ 2011. עכשיו צריך לדעת רק איך לנצל אותו. מה שאנו רואים לפנינו זו תחרות למופת: שלוש חברות הסלולר הגדולות, ששלטו עד לפני כמה חודשים בשוק, מאבדות את מעמדן ונאבקות על הלקוחות. התוצאה - לא עוד כפיית תנאים לא הגיוניים ותשלומי הפתעה בחשבונית החודשית. עכשיו הכוח הוא בידיים של הצרכן, שיכול להחליט עם איזו חברה הוא רוצה להישאר ולכמה זמן, ללא שום התחייבות.

 

אולי כל החברות החדשות שצצו בשוק קצת מבלבלות אותנו, ואפילו מצליחות להטריף את דעתנו, אך מה שחשוב להבין זה שכל מה שקורה עכשיו בשוק הסלולר הוא לטובתנו, הצרכנים. לנו רק נשאר להחליט מה אנחנו עושים עם כל הכוח הזה - יושבים בחיבוק ידיים ונשארים באותה חברה, כי זה הכי קל או פותחים את העיניים (ובדרך מסתכלים על החשבונית המוגזמת שמגיעה אלינו הביתה כל חודש) מתעניינים בהצעות נוספות ומנצלים את המצב. כל עוד יש לנו הזדמנות לדרוש את המגיע לנו, יש להכות בברזל בעודו חם, ולקוות שגם בתחומים אחרים הקלפים יטרפו והתחרות תפרח. כך אנחנו נרוויח, ואז הם יראו מה זה לקוח מרוצה.

 

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. גולן טלקום
יונתן 02.02.2013
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©