הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
איך הנמר הצליח להשתחרר
 
אחרי שרבים נכשלו, Far Cry 3 מצליח לשלב בין סגנונות משחק, והופך לחוויה שהיא חובה לכל שחקן מחשב. לירן עבדי יורה, מסתתר, מתחמן, ולא שוכח ליהנות מהנוף המהפנט
מאת לירן עבדי | 29.01.2013
 

 

>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

 

 

הצלחתי לזהות שני אויבים. מהיכן שאני עומד, אסור שהראשון יבחין בי. גורם המרחק עובד לזכותו. לו יש נשק צלפים ואני אוחז בסכין מצ'טה קהה. האויב השני עומד קרוב יותר וחמוש ברובה-סער. אני מתכנן להשתמש בסביבה לטובתי, משחרר מכלוב סמוך את הנמר שכלוא בו וחוזר להתחבא בצללים. הנמר מזנק על הקורבן האומלל, בזמן שהוא מספיק לשחרר צרור לחץ. שניהם נהרגים במהלך המאבק, ואני נכנס בשקט לזירת הרצח הכפול, ולוקח את הנשק, לפני שהצלף מספיק להבין איך לעזאזל הנמר הצליח להשתחרר.

 

בדרך למטרה השנייה, השיחים הגבוהים עובדים לטובתי. אני כורע 30 מטר לפניה, וזורק אבן הצידה בתקווה שהאויב יבחין בה. הוא נופל בפח, ומבקש לדעת את מקור הרעש. זאת ההזדמנות שלי. אני עוקב אחריו בשקט, שולף את רובה הסער, יורה כמה פעמים בגבו ולא אכפת לי מעוצמת הרעש שנוצרת. בסיס האויב בשליטתי. זו לא חוויה שנלקחה מהשירות הצבאי שלי אלא ממשחק הפעולה-הרפתקאות החדש Far Cry 3 מבית היוצר של חברת המשחקים Ubisoft.

 

כפי שנרמז בשם, המשחק ממשיך את קודמיו בסדרה, לא בעלילה אלא בחוויה. גם כאן נאלץ גיבור אנונימי לגבור על נחילי אויבים המסתתרים באי אקזוטי, שנראה כמו גן עדן, אבל מרגיש כמו גיהינום. הפעם הגיבור הוא ג'ייסון ברודי, צעיר אמריקאי שיצא עם חבריו לנפוש באי מרוחק ליד האוקיינוס ההודי. בהמשך, בזה אחר זה, נלקחים החברים בשבי, על ידי פיראטים אכזריים השולטים באי. כאן נכנס לתמונה ברודי, שמנסה לחלצם. בדומה לקודמיו, חווית המשחק היא בסגנון עולם-פתוח. כלומר, אין עלילה לינארית שכובלת לאי, והשחקן מוזמן לעשות מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה.

לא ייאמן כמה שעות בזבזתי במשחק רק במחשבה אם כדאי להסתער או לרגל
תצלומים : צילומי מסך מתוך Far cry 3

בא לך להתניע מכונית ולהתנגש בכמה שיותר חיילי אויב? ההגה בידיים שלך. חשקה נפשך בחיסול מבוקש או בצייד חיית בר נכחדת? לך על זה. הבחירה החופשית מאפשרת לכל שחקן לבצע פעולות שונות ומאתגרות, בדרך להשלמת המשימה. לא ייאמן כמה שעות בזבזתי במשחק רק במחשבה אם כדאי להסתער על בסיס האויב ולירות לכל עבר או שעדיפה פעולת ריגול, ואז הרג חשאי של כל אויב בנפרד. החשיבה המקדימה מוסיפה למשחק ערך מוסף גבוה, ומאפשרת לכל שחקן חווית משחק אינדיבידואלית שמאדירה את שביעות רצונו מהבחירות האישיות שעשה.

 

ניסיון העבר שלי עם משחקי מחשב, גרם לי להניח שהמשחקיות האדירה תהיה על חשבון משהו אחר, אבל שמחתי לגלות ששאר התכונות לא הוזנחו כלל. המשחק עובד על גרסה מתקדמת של מנוע הגרפיקה Dunia Engine, שאומנם אינו המילה האחרונה בשוק, אבל בהחלט מצליח לעמוד בזכות עצמו. המשחק מציג אי יפהפה, מלא בחיים וצבעים מרהיבים, ואין ספק כי מפתחיו עשו עבודה מושלמת ביצירת אי אמיתי שחי ונושם טבע. לא פעם מצאתי את עצמי סתם עומד על צוק ומביט בנוף: מים המשתקפים בצורה מהפנטת, ברדלס המנסה לצוד איילים, ומרדף מכוניות סוער באחד העמקים.

 

גם חלק מהדמויות במשחק ראויות להתייחסות. למשל, דמותו של ברודי, שהיא היחידה שיש לשפרה שכן, דווקא הגיבור הראשי, שממנו מצופה להציג אופי מפותח, התגלה כדמות נוירוטית ומעט אפורה. אומנם היו כמה רגעים שהוסיפו טעם לדמותו, אבל ברוב הזמן השחקן מרגיש כאילו הוא מוביל בובה. פרט לברודי, וזה מבלי לגלות יותר מדי פרטים מהעלילה, הדמויות האחרות זוכות לקבל אופי צבעוני במיוחד. אחת מהן הוא וואס, טיפוס מלא טירוף ואנרכיה. מאז הג'וקר של כריסטופר נולאן לא זכורה לי דמות כה שנואה ואהובה בו זמנית. עוד כוכב ממנו קשה להתעלם הוא האוסטרלי הידוע בכינויו "באק", סוטה מין הומוסקסואל ופסיכופת אמיתי, שאיתו נאלצתי לשתף פעולה במטרה להציל את חבריי.

 

התוכן שהמשחק מציע רחב מכדי לתארו. מלבד המשימות הקשורות לעלילה, האי מציע שלל פעילויות של בזבוז זמן, שרק הן יכולות להוות משחק שלם שעומד בפני עצמו. אפשר לרקוח שיקויים שיגבירו את דמותנו או לצוד חיות, כדי שנוכל להכין מפרוותם כיסים גדולים יותר לאיכלוס מספר רב יותר של כלי נשק. כמו כן, באי קיימת כמות עצומה של תיבות אוצר, מיני צמחים ופסלים רוחניים. המשחק די מעודד את השחקן לאסוף את כל אלו, בעיקר אם ברצונו להגיע לדמות מפותחת מספיק, שתוכל לגבור על כל אויביה.

 

בעידן בו חברות משחקי המחשב מנסות להמציא את הגלגל מחדש, ובדרך כלל נכשלות, נחמד לראות משחק שעומד במשימה הקשה. עקב האכילס של משחקים רבים - הניסיון לשלב בין סגנונות שונים - מהווה את הצלחתו של המשחק הנוכחי. מעבר לכך, ישנם עלילה מעניינת שעומדת בסטנדרטים הוליוודיים, וחומר אינסופי, שמחזיר אותנו למשחק הרבה אחרי שהיא מסתיימת. השילוב המושלם ביניהם הופך להנאה גדולה מלאת אדרנלין וסיפוק. וכשכל זה נעשה על פני אי עצום ומפורט עד כדי כאב עיניים, אין פלא שמדובר בחוויה שהיא חובה לכל שחקן מחשב באשר הוא.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©