הזיקית

חפש

חיפוש מתקדם>

בכלום כסף

אילן ארנון יודע להיות תייר בזול גם במקומות יקרים. הנה הוא הסתדר ברומא בתקציב מוגבל, ואפילו נהנה
מאת אילן ארנון | 03.08.2013

>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

המטרה הייתה לנסוע לחופשה של חמישה ימים ברומא, באמצע העונה העמוסה והיקרה, ליהנות ולהוציא פחות מ-2,000 שקל. בשביל לעמוד בה, צריך להיות מחושבים מאוד ועם האצבע על הדופק, לחקור, להשוות ולהקפיד על תכנון מוקדם. למרות שאלו מדדים שעלולים לסרס את החופש והאותנטיות, אבל כשאין כסף ובת הזוג נמצאת מעבר לים נדרשים צעדים קיצוניים.

50 אחוזים מהעבודה זה למצוא טיסה זולה. טיסות הן עסק יקר מאוד וחברות תעופה גדולות שנותנות שירות מלא, גובות מחיר בהתאם. אנשים רבים מעדיפים לבחור בחברה הלאומית ומשלמים סכום מאוד גדול בעבור הרגשת הביתיות. החלופה הזולה היא לטוס בחברות שעובדות בשיטת "האוטובוס המעופף" (טיסות Low Cost).

אני מודה שזו לא חוויה מאוד סימפטית. החברות הללו לא מצטיינות ביחסי אנוש מפותחים כי אין להן סיבה לכך. הסיכון בביטול טיסות יכול להיות גבוה ולא נהנים מחוויית הטיסה, שמכניסה לאווירת החופשה. עם זאת, ההבדל במחירים איננו ניתן לגישור. לאלו שממש מעוניינים להיות קיצוניים בחיסכון שווה לנסוע בטיסה עם עצירה ביעד ביניים, שתמיד מוזילה את הכרטיס ובתמורה גובה כמה שעות של בדיקת יכולת העברת הזמן. בטיול הנוכחי עצרתי ברומניה ובהונגריה ופיתחתי יכולת מרשימה של בהייה במטוסים שממריאים ונוחתים.

פיתחתי יכולת מרשימה של בהייה במטוסים ממריאים ונוחתים
תצלום : sxc. תצלום לובי : אילן ארנון

את השינה ברומא העברנו בהוסטל שנמצא בפאתי העיר. מחיר המקום שבו שוהים נקבע לרוב באופן ישיר לפי מיקומו הגיאוגרפי, ולאו דווקא לפי התנאים שהוא מציע. הזמנו כמובן מראש, וחיפשנו מקום לפי תקציב מוגבל. באתרי אינטרנט שמשתמשים היום בחוכמת ההמונים, קטן הסיכון ליפול על מקום לא ראוי בלי להיעזר בסוכן נסיעות מנוסה. כשמצאנו הוסטל שענה על דרישות התקציב שלנו, קראנו עליו הרבה ביקורות טובות, על מנת לנטרל את האפשרות שבעליו כתבו בעצמם את הביקורת. לאחר ששללנו את האפשרות הזו, הזמנו אותו.

כבר למדתי על בשרי שהתחבורה הציבורית באיטליה מתנהלת בצורה מרשימה, ולכן גם המיקום הלא מרכזי לא היווה בעיה גדולה כי היינו במרחק נסיעה של רכבת תחתית או אוטובוס ממחוז חפצנו. ההוסטל היה הצלחה. הוא היה זול באופן משמעותי, ברמה גבוהה והבעלים נחמדים, אך החיסרון היחידי היה שאם רצינו לחזור לנוח לפני יציאה מחודשת בערב, זה הצריך מאיתנו זמן ותכנון בגלל המרחק. דבר נוסף שהקפדנו עליו כשבחרנו את המקום, הוא שיהיה בו ארוחת בוקר, שלמרות שכללה קורנפלקס, עוגה וקרואסון, היא השביעה אותנו.

גם ההתנהלות שלנו הייתה בהתאם. לא נכנענו למחירי סוף העונה וויתרנו על קניות. את ארוחות הבוקר אכלנו בהוסטל, לארוחת צהריים קנינו סנדוויץ' ורק לארוחת ערב יצאנו לסעוד כמו שצריך. אין ספק שגם היעד הוא נתון חשוב במשוואה. רומא, לדוגמה, היא עיר שרוב האטרקציות בה אינן עולות כסף. היינו בקוליסאום, בקפלה הסיסטינית ונהנינו מחיי הלילה התוססים. הרוב היה בחינם.

להתנהל בצורה חסכונית בטיול בחו"ל זה לא תמיד נעים אבל אני חייב להעיד בלב שלם שהחופשה הייתה מצוינת. אכלנו טוב, ראינו מקומות מדהימים, נחנו, טיילנו ובאמת נהנינו. אני בטוח שהפקנו מרומא את המרב בדיוק כפי שהיינו עושים במידה שהיה לנו תקציב לא מוגבל. הוצאתי 1,870 ש"ח ואני הראשון שיאמר שחופשה שמתנהלת באופן שבו החיסכון הוא המטרה היא לא ראויה. אנחנו הקפדנו להפוך את החיסכון לאמצעי ולא למטרה, כך אפשר גם להיות בחופש בחופשה. עובדה, עשינו כל מה שאפשר ברומא בכיף גדול ואפילו חזרתי עם עודף. שזה דבר משמח לא פחות.