הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
זה לא הגוף שלי
 
שירה יצחקי מצדדת בקמפיינים המתנגדים לאידיאל היופי הנוכחי, ומאמינה ששינוי אמיתי יקרה רק אחרי שנפסיק לרצות להיראות כמו ברבי
מאת שירה יצחקי | 15.10.2013
 

 

ל"הזיקית" דרושים עוד כתבים וצלמים. כל הפרטים : כאן

 

"ממחר דיאטה" הוא כנראה המשפט שנאמר הכי הרבה, בגלל עיוות תפיסה שנוצר מהפרסומות. בזמן שתרבות הצריכה טורפת בנו כל חלקה טובה של הערכה עצמית, כל אישה שהיא לא בגובה מטר שמונים, בלונדינית ותומכת נלהבת בהפרעות אכילה או גבר שלא עבר הסרת שיער בחזה ומבקר באופן קבוע בחדר הכושר, הם אנשים בינוניים וסבירים.

 

שלמות חיצונית היא משהו שאנו מנסים להשיג כבר שנים, באמצעות דיאטות, ניתוחים או דרכים לא בריאות אחרות. לאחרונה נראה כי אפילו משרדי הפרסום הבינו שהם הלכו צעד אחד רחוק מדי ברצון להציג את הגוף המושלם, ועכשיו הם מנסים לפצות על כך. ב-2004 חברת דאב הייתה הראשונה שיצאה בקמפיין "יופי אמיתי". מהלך ארוך שהציג בפרסומות נשים אמיתיות במידות רגילות, וכלל מגוון סרטונים שהציגו את תהליך היצירה של מודעה רגילה, ואת ההשפעה השלילית שהיא יוצרת בעיקר על בנות צעירות. כמו כן, הקמפיין לווה בהרצאות בבתי ספר ובקורסי חינם להגברת ההערכה העצמית בכמה מדינות, וב-2006 אף הגיע לישראל.

 

חברת האופנה הבריטית דבנהם הצטרפה גם היא לתפיסה החדשה של נשים אמיתיות, ובצילומי האופנה הוחלט להשתמש בנשים שלא נמצאות בסקאלה הצרה של דוגמנית רזה, גבוהה ובלונדינית אלא בנשים מעל גיל 40, במידה 46, בגובה מטר וחצי, אישה קטועת יד או ספורטאית פאראלימפית פיסחת. מעבר להצהרה החברתית, זהו שינוי חסר תקדים בו בית אופנה גדול מחליט להציג את דגמיו באמצעות מגוון נשים אמיתיות. לא עוד קולב אנושי אלא בני אדם רגילים, סוגי יופי שמגיעים בכל הצורות והמידות.

 

צעד אחד רחוק מדי ברצון להציג גוף מושלם
תצלום: צילום מסך מתוך הקמפיין של דאב. תצלום לובי: sxc

גם חנות הכלבו השוודית אחלנס (Åhlens) לקחה חלק במאבק, והציבה בובות ראווה בגדלים שונים, מתוך הבנה כי לא כל הלקוחות שמגיעות לרכוש הלבשה תחתונה הן במידה 32 ובהיקף לא הגיוני כשל ברבי דקיקה. תפקידה של הבובה הוא להגביר מכירות ולהציג את הדגם בצורה הטובה ביותר, וככל שהיא דומה לנשים במציאות, כך היא גורמת להרגשה טובה יותר אצל הקונות ומעודדת רכישה.

 

למרות שלרוב נהוג לחשוב שכשמדובר בטיפוח ומראה חיצוני גברים לא נדרשים לאותם סטנדרטים כמו נשים, הרי שזה לא לחלוטין נכון. הצלם ג'ני פרנסיס, בשיתוף עם עיתון סאן הבריטי, יצר תעתיקים של פרסומות לתחתונים עם גברים אמיתיים, בעלי שיער חזה, כרס, פחות שעות בחדר כושר ובעיקר נטולי פוטושופ.

 

חוץ מלפאר ולהלל את אלה שכן בחרו להראות לנו את המציאות, ואת העיוות שקיים בתעשיית הפרסום והיופי, חשוב לזכור שהאחריות בסופו של דבר היא עלינו. למשל לא לתת לילדות לשחק בבובות ברבי שמציגות מציאות מעוותת, ולא לנסות עוד ועוד דיאטות מתוך הנחה שאולי הפעם זה יעבוד ונראה כמו בטלוויזיה. אנחנו יכולים לתפוס שליטה, להבין שלא כל תמונה היא אמיתית, שאת הפגמים שלנו שאנחנו רואים בבירור, לא כולם רואים, שאנו נוטים לפספס את הדברים היפים שבנו ושההערכה העצמית שלנו כנראה נמוכה מדי בלי סיבה אמיתית.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. מיתוס היופי של דאב...
דניאל 16.10.2013
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©