הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כשהקהל מטומטם
 
בשל תחרות פרועה על הבאת אמנים גדולים לארץ - המחירים, משום מה, עולים, ואנחנו הפראיירים משלמים
מאת מיטל פרדו | 03.01.2014
 

>>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

 

לפני עשור הופעות בישראל של ביונסה, ריהאנה, לידיי גאגא ואמנים אחרים היו כחלום עבור כל אחד מאיתנו. חלמנו לראות אותם בפארק הירקון או בהיכל נוקיה, וזרקנו לאוויר סכומי עתק שאנחנו מוכנים לשלם עבור הגשמת הפנטזיה. תכננו את הנסיעות לחו"ל לפי ההופעות וגירדנו כל שקל בשביל לנסוע, אפילו ליומיים לברצלונה, כדי לראות אותם. ופתאום המצב התהפך. ההיכלים בישראל נהיו גדושים באמנים מכל העולם, והקהל הישראלי המשובח הגיע בהמוניו. אז איך זה שהפכנו ממדינה עם בימה שכוחת אל לאחד המקומות הנחשקים בו אמנים מופיעים? האם אלה המפיקים שהתעוררו לחיים, האמנים שהפסיקו לפחד מהאיומים, הקהל שמשלם יותר או שמא מדובר ביחסי ציבור טובים יותר?

 

מתברר שישראל הפכה לזירת קרב של מפיקים ישראלים כאשר כול אחד רוצה להכניס לרזומה שלו את הבאת האמנים הגדולים, ומוכן לשלם סכומי עתק על מנת להיות הראשון שישים עליהם את היד. האגו הוא השולט והמאבק ביניהם רק פועל לטובת האמנים, שמקבלים הצעות כפולות ומשולשות מהמקובל. המפיקים האירופאים חוגגים על המציאה - הם מבינים שישנה מלחמה, ובמקום לסגור עם מפיק כזה או אחר, מעלים את תג המחיר, מוסיפים אש למדורה ובסוף לוקחים את ההצעה הגבוהה ביותר. לאמנים לא באמת אכפת, הם עושים את מה שאומרים להם: עולים על הטיסה ושרים בכל מקום, ללא אהבה אמיתית אליו, אינטרס מסוים או אהדת הקהל. כל מה שמשנה להם זה כמה כסף נכנס לבנק ובמקרה שלנו - מדובר בהרבה.

מלחמה שמנפחת את האגו של המפיקים. ביונסה בהופעה
תצלום: claudio mariotto. תצלום לובי: sxc

ולנו כביכול זה לא אכפת. אנחנו מקבלים את האמנים הכי טובים ממש עד הבית. אבל המצב אמור להפריע גם לנו, המפסידים העיקריים במלחמה, בלי שאפילו השתתפנו בה. ככל שהסכומים להבאת האמן עולים, כך גם המחיר שאנחנו משלמים לכרטיס. במקום שהמפיקים ינסו להרוויח את לחמם, אנחנו בעצם מממנים את הפקות הענק ואת הרווח של המפיקים. מחיר לכרטיס מתחיל במקרה הטוב ב-300 שקל ומגיע עד אלפי שקלים במושבי VIP. לנו הישראלים זה נראה סביר, הרי אנחנו רגילים לשלם בין 200-300 שקל על הופעות של זמרים ישראלים כמו משה פרץ, אייל גולן ושלמה ארצי, אז למה שלא נשלם עוד כמה שקלים בשביל ביונסה? 

 

אך זאת מחשבה דפוקה, כי מי שאי פעם חיפש כרטיסים להופעות בחו"ל, יודע שישנם מקומות בהם הכרטיסים זולים יותר מבישראל. למשל, בשביל לשמוע את ה"רד הוט צ'ילי פפרז" נפרד חלקנו מ-320 שקל במקומות הרגילים וחלקם אף הגיע ל1,200- שקל. כשאותה להקה הופיעה בטורקיה, הכרטיסים נמכרו ב164- שקל עד 1,307 שקל. דילים מטורפים נראים באתרי נסיעות, שמציעים חבילות מ-400 אירו ומטיסות אותנו לפראג, ברצלונה, לונדון ועוד, כולל כניסה להופעה.

 

שווה יותר לשלם עוד טיפה, ובמקום לשבת ב-VIP בישראל, שממילא לא מוסיף כל כך הרבה לחוויה, עדיף לנסוע לחו"ל ולשמוע את הזמר האהוב עלינו ולטייל על הדרך. אומנם רובנו לא ייסע לטורקיה, ברצלונה או פראג בשביל לשלם חצי מחיר וכן ימשיך לשלם את המחירים המטורפים האלו בשביל לראות אמנים מכובדים. אבל קצת מעצבן לתת יד לכל המלחמה הזאת, שבכלל לא מתחשבת בנו אלא רק מנפחת את האגו של המפיקים בישראל ומעלה לנו את המחירים.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. לא נכון
רוני 04.01.2014
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©