הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כיכר העיר החדשה
 
בהתרגשות רבה אירחה "הפינצטה" את מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. המסר שלה: חוויית הלקוח לא השתנתה. ויש לה כמובן כמה עצות זהב לשאלה איך מגיעים לעבוד במקום כה נחפץ
מאת יונתן אגרוקר | 19.01.2015
 

 

"אנחנו 'כיכר העיר החדשה', הגדולה שלנו היא שהבנו את הלקוח". במילים אלו, מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, מתמצתת את סיפור ההצלחה של הרשת החברתית ששינתה את העולם. 1.35 מיליארד בני אדם משתמשים בפייסבוק, מיליארד מדי יום,  בהם ארבעה מיליון בישראל.

 

סופר תאני, שהתארחה בבית הספר לתקשורת, המסלול האקדמי המכללה למינהל במסגרת "הפינצטה", מספרת שבדרך שלה לתפקיד היה הרבה מזל. אחרי מספר הצעות עבודה די נחשקות שסירבה להן, הגיעה ההצעה מפייסבוק. היה לה ברור לחלוטין שראש המשרד בארץ הוא בפירוש תפקיד שהייתה מאוד שמחה לעשות. אבל לאחר שנקבע לה ראיון טלפוני היא בדתה סיפור על כך שיש לה פגישת עבודה במקרה, בלונדון, וכך זימנה עצמה.

 

"אין תחליף למפגש פנים אל פנים" היא מחייכת על השקר הלבן שכל כך הצליח לה לפני חצי שנה, שעזר לה  לא לאפשר להזדמנות הזו לחמוק. אגב בפייסבוק לא יודעים (לפחות עד עכשיו) שחופשת העסקים הלונדונית היא פרי יצירתה, "תמיד תזכרו שהמזל עובר בעיניים של כולם" .

 

"אתם לומדים את המקצוע הנכון" אמרה סופר תאני והעלתה חיוך על פני הסטודנטים לתקשורת שהקשיבו לה. ואז הגיע ההסבר: "בעולם החדש היכולת להבין אנשים משחקת תפקיד מרכזי, העולם הולך לשם, וצריך להבין את ההזדמנויות שהוא מייצר. אין הבדל בין הצרכן הישן לחדש, הצרכן עדיין רוצה שיבינו ויכירו אותו, וימכרו לו מוצר איכותי, שירות לקוחות טוב כמו שנתנו במסעדה של סבא וסבתא שלי בירושלים. ואם הוא לקוח טוב, אז הוא גם חייב להיות מתוגמל על כך. חשוב ליצור מערכת יחסים ותקשורת נכונה, חברה שיודעת לפצח את הקסם של איך מבינים את הלקוח - תצבור יתרון גדול על פני מתחריה". השתיקה שהגיעה מיד אחרי הדברים הללו, עזרה לעשות חיבור לוגי לחברה שפיצחה את הלקוח ואכן מגיע לה לייק.

 

"לישראלים אין פחד בעיניים", היא מסבירה את ביסוסה של ישראל כמעצמת הייטק. "פייסבוק לא מקימה בכל מדינה משרד" ישראל מאוד מיוחדת, מדינת סטרט-אפ שעשתה תפנית חדה בחמש השנים האחרונות. רוב היזמים הצעירים רוצים להפוך למותגים בין לאומיים, הם מכוונים גבוה. הצלחות כמו "ווייז", "גט טקסי" ו"ויקס", מותגים בינלאומיים תוצרת כחול לבן, הם כנראה רק הסימפטום למגמה שתתחזק בשנים הקרובות. יחד עם זאת, סופר תאני ממליצה לנו לזכור שישראל היא שוק קטן, בועט ומקסים, אבל קטן.

לישראלים אין פחד בעיניים, אבל חשוב לזכור שאנחנו שוק קטן. סופר תאני
תצלומים: קטי טודורובסקי

"חסמי הכניסה כבר לא בלתי אפשריים" - האינטרנט והרשתות החברתיות שינו בצורה יוצאת דופן את הזירה הקשורה למותגים בינלאומיים. פעם, כדי לייצר אחיזה בינלאומית החסמים היו מטורפים. היה צורך בהרבה מאוד כסף, בעיקר לפרסום בטלוויזיה כדי להתחרות ולהגיע למעמד של חברות כמו "קוקה קולה" ו"פרוקטר אנד גמבל". היום ניתן לעשות זאת, לדבריה,  ב-100 דולר.

 

אפליקציית Facetune היא דוגמה מעניינת: החבורה שעבדה עליה פיתחה טכנולוגיה מרשימה לשיפוץ צילום הסלפי. "הם זיהו את הצורך של הלקוח ונתנו לו פתרון". תקציב השיווק ההתחלתי שלהם היה 500 דולר בלבד, ואיתו הם הצליחו לכבוש בשנה האחרונה את המקום הראשון ברשימת האפליקציות הפופולריות בתשלום, עם למעלה משתי מיליון הורדות.

 

סופר תאני מציינת שלושה דברים חשובים שכל מי שרוצה לעבוד בפייסבוק חייב להבין. הראשון הוא להבין בסלולר. לשם העולם הדיגיטלי הולך. תאני שואלת את הקהל מה הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם קמים בבוקר? לאחר בדיקה ספונטנית היא מציינת ש-80% מהמשתמשים, שהיא נמנית עליהם, פותחים את הפייסבוק או את הוואטסאפ לפני שהם שוטפים את הפנים, כל השאר עושים בדיוק אותו הדבר, אך כנראה מתביישים להודות בזה, היא מציינת בספק רצינות, ספק הומור. ועוד, היא מעדכנת,  דקה אחת מכל חמש דקות של שימוש בטלפון (שיחות, גלישה באינטרנט, וואטסאפ, אפליקציות וכל דבר אחר) היא שימוש בפייסבוק ואינסטגרם.

 

הדבר השני הוא להבין בסטטיסטיקה, כדי לדעת מי הקהל שעומד מולי ומה הוא רוצה וצורך. לנתח נתונים מדויקים ולמקד את המטרה. לא רק מהצד של להיות אנליסט של מידע אלא פשוט להבין את האנשים. בפייסבוק הרי מסתכלים עלינו כל הזמן, ובעזרת המידע מסיקים הרבה תובנות. הדבר השלישי, קריאייטיב. לאחר ניתוח הנתונים וההבנה מי הם הצרכנים, יש צורך להשתמש בשיווק המונים, ולהפוך אותו לאישי ורלוונטי. חשוב להבין שהתוכן הוא המפתח  שמשנה את המשחק, מה עוצר אותי כדי לקרוא את הידיעה או לראות את הסרטון ומה לא.

 

בפברואר 2014 רכשה פייסבוק את וואטסאפ תמורת סכום שיא של 19 מיליארד דולר. סופר תאני התייחסה לרכישה וסיפרה שהחברה טעתה בתחזית שלה. "עד לפני שנתיים פייסבוק לא חשבה שיקרה מה שיקרה עם הסלולר". אבל מאז שהבינה שהכל הולך לכיוון של הסלולר, החברה עשתה מעבר חד להשקעה בו, ובעצם הפכה לחברת הסלולר הכי חזקה בעולם. השלב הבא יהיה לקחת את היכולות והפיתוחים ולהשמיש אותם.

 

ובאשר לשאלה המתבקשת על מקומה כאישה שהגיעה כה גבוה - מנכ"לית פייסבוק ישראל מציעה לנשים "לא לעצור כשהמקל מראה על היריון". במהלך המפגש עם הסטודנטים, היא גם נשאלה "האם קשה יותר לנשים להגיע לתפקידים כמו שלה",  ובחרה לענות בצורה שאולי מרמזת על התפקיד הבא שלה "מתישהו ארצה להיות במצב בו לא תשאלי את השאלה הזו שוב" ולמעשה, בכך הסכימה עם הטענה שאין שוויון הזדמנויות אמיתי.

 

בתשובה לשאלה איך מחליטים בפייסבוק מה לשים לנו בפיד, שהרי אנחנו לא רואים את כל מה שכל החברים שלנו בפייסבוק מעלים, כי יש גבול לכמות אותה הצרכן יכול להכיל - היא השיבה כי מדובר כמובן בנוסחה סודית שבנויה מאלגוריתם המחליט בעזרת 140 פרמטרים שונים איזה תוכן של איזה חברים להראות לכל אחד, והוא גם מעריך מה הכי מעניין כל אחד מאיתנו. שניים מתוך מגוון הפרמטרים הם לייקים, תגובות שכותבים לחברים, וכן תחומי עניין שאנחנו מגלים בחיפושים שלנו.

 

מכיוון שהטכנולוגיה מהירה ומשתנה, הצביעה סופר תאני על כך שגם צרכים חדשים נולדים לבני האדם, ועימם ההזדמנויות העסקיות לייצר מוצר מצליח. חשוב היה לה להדגיש כי חסמי הכניסה להצלחה במישור הארצי והלאומי הרבה פחות מפחידים ומאיימים היום, וכי הרשתות החברתיות מספקות דרכים להתגבר על המגבלה הכספית של הפרסום. ולכן, מוצר איכותי ורלוונטי, הבנת הלקוח, הפיכת שיווק ההמונים לאישי - הם מבחינתה אבני הדרך להצלחה, אם לא מסתמכים על המזל.

 

 

"הפינצטה" – מפגש רביעי , 12 בינואר 2015, ביה"ס לתקשורת, המסלול האקדמי המכללה למנהל.

 

השתתפה:

עדי סופר תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל

 

הנחה:

ד"ר יובל דרור - דיקאן בית הספר לתקשורת

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©