הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
יופי של אזיקים
 
הקהילה המבוישת של הסאדו-מאזו התחילה לפרוח עם התבייתות הצ'טים בחיינו. כך קל היה לחבריה למצוא זה את זה, ולבלות בהגשמת פנטזיות מיניות, תוך הקפדה על קודים שפיתחה. הכינו את השוט
מאת יוסי אבידר | 28.11.2007
 
אבנר שכב בדירה החשוכה המוארת באור נרות, למרגלות האישה בבגד העור השחור. הוא לא העז להוציא מילה, ורק חיכה למוצא פיה של המלכה. האדונית דרשה מהבחור הכנוע לנשק את נעליה השחורות. העבד השרירי השפיל מבט, ונישק את עקביה הגבוהים. "לא ככה" היא צווחה מתוך החשיכה והצליפה בשוט. "תנשק אותם בתאווה, אני רוצה לראות יותר תשוקה", היא חייכה בניצחון. העבד, ללא שום נימה של וכחנות השפיל את מבטו, וביצע את אשר ציוותה עליו מלכתו. אבנר נישק את נעליה בתאווה ביזארית מהולה בחושניות גלויה, ומשם המשיך ונישק את גרביוני הרשת המחוררים שלבשה.

למראית עין, כל תיאור הסיטואציה הזאת נשמע להרבה אנשים חולני, וחלק מסטייה שהיא נחלתם של חולי מין בלבד. רבים אינם מסוגלים לשוות בנפשם שהחבר הכי טוב שלהם לעבודה או לספסל הלימודים, שנראה נורמלי לחלוטין, נהנה לתבל את חייו המיניים באלמנטים קינקים שכאלה. במשחקים הללו נכללים יחסי עבדים ומלכות תוך שימוש באזיקים, בכיסויי עיניים, בבגדי עור, מתן מכות נמרצות על הישבן, משחקי תפקיד ופנטזיות.

הגשמת פנטזיות משותפות בהסכמה הדדית
 

קהילת הסאדו-מאזו מכנה את עצמה "קהילת הבדס"מ" על שם ראשי התיבות באנגלית (בתרגום חופשי: קשירות, משמעת, סדיזם, מזוכיזם). הסדיסט הוא אדם הנהנה לגרום כאב לזולתו ולהשפילו, בעוד המזוכיסט, המהווה את הצד השני של המטבע, נהנה מכך שמכאיבים לו ומשפילים אותו. חשוב לציין שמדובר ביחסים המבוצעים בהסכמה הדדית מלאה, ומשמשים משחק להגשמת הפנטזיות המיניות המשותפות של שני הצדדים. ניתן להשיג הסכמה וביטחון הדדי על ידי תקשורת פתוחה והדדית טרם ההתנסות, והבנת הצרכים ההדדיים, הפנטזיות, התשוקות והפחדים.

פרק הזמן המוקדש לאינטראקציה בין השולט לנשלט נקרא סשן. משך הזמן ותוכן הסשן נקבעים בהתאם לרצונם של הצדדים המעורבים. סשנים יכולים להיות המקבילה הבדס"מית לסטוצים, אך הם יכולים גם להוות את החלק המוקצה להתנסויות של בדס"מ במסגרת מערכת יחסים רחבה יותר.

רונה, צעירה בעלת איפור כבד, מציינת את החשיבות של המילה הבטוחה (safe word) במהלך הסשן. הבטוחה היא ביטוי המאפשר לצד הכנוע לעצור אותו בכל שלב או להוריד את רמת הקושי שלו במקרה שהוא נעשה מסוכן, מפחיד או כואב מדי. "זאת לא מילה קבועה כמו - עצור או תפסיק, זאת יכולה להיות כל מילה ששני הצדדים מסכמים עליה לפני תחילת האינטראקציה". רונה חוששת שהמילה הבטוחה עלולה לקלקל את הסשן. היא חושבת שיותר מדי הוראות חד משמעיות מהצד הנשלט לאורך המפגש, פוגעות באפקט השליטה, ולכן יש להסתפק במילת ביטחון אחת בלבד, ולהשתמש בה בתדירות נמוכה עד כמה שניתן.

לפי חוקי הבדס"מ, במשחק התיאטרלי הזה, על השולט מוטלת החובה לקחת אחריות מלאה לשלומו וביטחונו הרגשי והפיזי של הנשלט. באינטראקציה כזו יש לדעת כיצד להשתמש בכל אביזר, וללמוד את הסכנות הפוטנציאליות בכל פעילות, שמבקשים להתנסות בה. על הצד השולט מוטלת החובה לשמור על רמת שליטה עצמית גבוהה, כדי להגן על הנשלט מפני כל נזק לאורך כל הפעילות. במידה ושני הצדדים מעוניינים בהצלפות ובהכאות באזורים שנחשבים לרגישים ביותר - יש לנקוט משנה זהירות.

כבדהו וחשדהו

לדבריה של דנה, סטודנטית בת 23 , לא תמיד מתנהלים הדברים כך. היא מספרת על פגישה לילית עם בחור אלמוני שהכירה בצ'ט לפני שבוע, ומוחה נחרצות על כך שהפרטנר היה חסר אחריות ולא שמר עליה במהלך האינטראקציה, הכאיב לה ופצע אותה בכליות. כשהגיעה לביתה, הכליות ממש כאבו לה וסימנים כחולים וסגולים כיסו גם את ביטנה. דנה הוחשה לבית החולים, ורק בנס לא נגרם לה נזק בלתי הפיך. מאז דנה גמרה אומר לא להיפגש עם בחורים שאינה מכירה.

ציפי, בהירת שיער עם נזם באף, שעד כה ישבה בשקט ובחיבוק ידיים בפינה, לא יכולה להבליג יותר, ונוזפת קשות בדנה. ציפי ודנה הכירו במהלך שירותן הצבאי בחיל החינוך בבסיס בדרום הארץ, ומרגע שגילו את אהבתן המשותפת לסאדו-מאזו לא ניתן להפריד ביניהן. "את ממש מפגרת" היא אומרת בכעס. "את הרי יודעת שאסור להתנסות בבדס"מ עם זרים. הוא לא מכיר אותך ולא איכפת לו ממך, מה שאיכפת לו זה רק לממש את הפנטזיות שלו. סתם טיפוס ילדותי". ציפי אומרת שמבחינתה האינטרנט הוא חרב פיפיות, ולכן יש לנהוג בו על פי תורת "כבדהו וחשדהו".

לפני עידן הצ'טים והאינטרנט היה קושי גדול להכיר אנשים שמשתייכים לקהילה, אך מאז שהאינטרנט הפך לכלי כה נגיש בכל בית בישראל, הוא פרץ את כל המחסומים, והעלה את הקהילה על המפה. לדברי דנה, חברי הקהילה מכירים זה את זה בעיקר דרך צ'טים. היא מציינת במיוחד את האתר "הכלוב", שעלה לאוויר לאחר שנתיים של עבודה רבה, ומאז הוא מזוהה כאחד האתרים המרכזיים של הקהילה. לפי נתוני האתר, כיום רשומים בו 20,000 חברים, ונרשמות 9,000 כניסות ביום, כך שהקהילה אינה קטנה כפי שנוטים לחשוב.

בעל אתר "הכלוב" ומקימו מוחה על כך שהציבור חושב שחברי הקהילה הם סוטים. "אנו מודעים לכך שהמיניות שלנו שונה ועלולה להתקבל כסטייה אלימה וכואבת, אבל היא לא כזו. יש חוקים מאוד ברורים: דבר לא נעשה ללא הסכמה מלאה של שני הצדדים, הכול מונע מתוך אהבה גדולה". הוא טוען שרצה להעניק לחברי הקהילה מקום מיוחד שמתייחס למיניות שלהם, מקום שבו יש לאנשים חופש להביע את עצמם כפי שהם אוהבים, בלי להרגיש ששופטים אותם ובלי להיחשב כסוטים. "לפני עידן האינטרנט, אנשים רבים לא ידעו מה לעשות עם העדפה כזו, איש לא דיבר על כך. חשבתי שאני היחיד בעולם שחושב את המחשבות ה'אסורות' האלה, והקמת האתר הייתה מעין שליחות וסגירת מעגל, מימוש וקבלת הפנטזיות שלי ושל אחרים".

על השולט מוטלת החובה לדאוג לביטחונו של הנשלט
 

מלבד החיבור של הקהילה באמצעות האינטרנט, ישנם מקומות בילוי כמו הדנג'ן ביפו העתיקה. המקום נמצא בתוך מבנה עתיק ומדרגות מפותלות מובילות אל תוך אולם חשוך. באפלוליות ניתן להבחין בכלובים אחדים, בכמה מתקני קשירה, ובבימה ענקית שעליה מתקיימים לפרקים סשנים והופעות. לא רק אנשי הקהילה פוקדים את המקום אלא גם עוברי אורח סקרנים, שמתעניינים במשחק התיאטרלי. לאחרונה, עקב תלונות חוזרות של אחת השכנות, נסגר המועדון בפעם השנייה, אך עמוס לוי, המנהל את המועדון, לא מתכוון לוותר, וימשיך להיאבק למען קיומו של המקום. מעבר לכך, ישנו ליין של מסיבות במועדון ה"נו לימיט" בתל אביב, אשר נוחל הצלחה מרובה.

לספר לאנשים שאתה אוהב סאדו-מאזו זה לא פשוט בכלל, זוהי יציאה מהארון לכל דבר, ממש כמו הומוסקסואליות. מאיה, 28, מספרת שבתקופת הצבא היא סיפרה לחבריה הקרובים ביותר על נטייתה ואהבתה לבדס"מ. "הרבה חברים שלי היו מופתעים, חלק אמרו שהם לא רוצים שום קשר איתי ועם הסטיות שלי, וניתקו את הקשר. בכיתי ונפגעתי עד עמקי נשמתי, כאב לי שלא רצו אותי יותר בחיים שלהם רק בגלל העדפה מינית שונה. היום אני יודעת שהם היו חרא של אנשים, כי אם הם באמת היו חברים הם היו נשארים שם בשבילי". למרות שחלפו השנים, נראה כי העלבון של אותם הימים עדיין צורב.

אבנר, 33, עובד היי טק שגר באזור המרכז, מסכים עם מאיה לגבי הקושי שחשים חברי הקהילה ולגבי התהליכים הנפשיים המורכבים שהם עוברים כדי להגיע לקבלה עצמית. אך חשוב לו להדגיש כי בשונה מזוגות הומוסקסואליים, נחסך מחובבי הבדס"מ הצורך להביע את נטייתם המינית בפומבי, כך שאין צורך לצאת מהארון. הוא מספר שהוא מנהל זוגיות טובה ונורמלית, ונראה כ"אדם הכי רגיל" בחיי היום יום בלי שאיש ידע ויחשוד מה מתרחש אצלו בחדרי חדרים. הכל תלוי, לדעתו, במידת המוחצנות של האדם. לא כל חברי הקהילה מעוניינים בחשיפה, אבל מי שרואה בכך דבר חשוב ומספק, יכול לממש את האפשרות להביע את עצמו ואת המיניות שלו בליין המסיבות של חברי הקהילה.

למרות שלא כל החברים תמימי דעה לגבי "היציאה מהארון", בשל העובדה שהם חוששים מתגובת החברה כלפיהם, מצחיק שדווקא המוזיקה הפופולרית שכל כך מזוהה עם המיין-סטרים מצאה לנכון להציג קבל עם ועדה את הסאדו-מאזו בחופשיות וליברליות. להקות מפורסמות ואהודות כמו "דפש מוד" ו"יוריתמיקס" אינן מתכחשות לבדס"מ. חדי הבחנה בוודאי שמו לב שבחלק מהקליפים של הלהקות האלו מופיעות אינטראקציות הלקוחות מעולם הבדס"מ. אבנר מביע את צערו ש"יוריתמיקס" רק מסתפקים בלהציג את הסאדו-מאזו בקליפ. "הייתי מוכן, ואפילו בשמחה שאני לנוקס תגיע אליי לסשן ואני אוכל ללמד אותה דבר או שניים על מלכות ועבדים. אני מבטיח להיות עבד ממושמע", הוא מגחך בעליצות.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
1 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. אחלה כתבה
נ החנון 13.01.2008
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©