הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אמרתי לכם!
 
אילן ארנון בטוח שתרבות הנהיגה הרעה של חלק ניכר מנהגי המוניות בישראל תוביל בעתיד לאסון גדול. הוא מציע להקדים תרופה למכה
מאת אילן ארנון | 16.11.2015
 

 

 >>> העמוד של "הזיקית" בפייסבוק

    

אנחנו אלופי העולם בכיבוי שריפות. בכל פעם שמופיעה איזו בעיה הרת גורל, אנחנו תמיד נהיה הכי טובים בלפתור אותה בדיעבד. אני רוצה לנסות משהו שונה הפעם: להציף בעיה שעומדת לקרות, ובטוח תקרה יום אחד, ובעקבותיה יתכנסו מומחים בתחום, ויגידו "הכתובת הייתה על הקיר". ואז יכניסו תקנות חדשות, שלא בטוח יצאו לפועל, ולאט לאט המודעות תיעלם מחדש עד לטרגדיה הבאה. זיכרו את מילותיי: ההרוג או אפילו ההרוגים כתוצאה מהנהיגה הלא אחראית של  רוב נהגי המוניות בישראל הוא רק עניין של זמן.

 

כמה מכם אמרו לעצמם "נו ברור" ברגע שקראו את מה שנכתב בשורה מעל? כמה מכם מריצים בראש מקרים רבים בהם נתקלתם בנהיגה פרחחית של נהגי מוניות, וכמה מכם חושבים לעצמם "הוא לא חידש לנו כלום"? אני מנחש שהרבה, וזו בדיוק הבעיה. האסון בדרך, כולנו יודעים עליו, אבל דבר לא נעשה.

 

רק מזל גרם לכך שעד היום לא קרה שום אירוע משמעותי עם נפגעים עקב צורת הנהיגה של נהג מונית זה או אחר, אבל אין לי ספק שזו רק שאלה של זמן עד שזה יקרה. איך אני יודע? כי מרבית נהגי המוניות הם נהגים לא אחראים, ולא קשה לזהות זאת. כמו רבים מהנהגים בישראל, הם נוהגים בצורה לא זהירה, מהירה, אגואיסטית, שלא לוקחת בחשבון את הסובבים אותם. וזאת בלי להתייחס כאן לחלק מנהגי האוטובוסים והמשאיות שלא בדיוק היו זוכים להגדרה של נהגים זהירים.

נוהגים בצורה לא זהירה ואגואיסטית שלא לוקחת בחשבון את הסובבים אותם 
תצלום: הגר פרץ. לובי: sxc

חלק מנהגי המוניות נוהגים לעצור בפתאומיות כאשר נוסע מנופף מהמדרכה, לא משנה באיזה כביש, מה מצב התנועה או מה מהירות הנסיעה. כשיש לקוח, המונית תעצור, והאחריות למנוע את התאונה חלה על הנהג שנוסע מאחוריו. ואם יש קו לבן ברגע שצריך לעשות פרסה, מתברר שהוא מיד הופך לקו המלצה ללא מעט נהגי מוניות.

 

אז יום אחד תהיה תאונה, מאוד רצינית, עקב הנהיגה הלא אחראית הזו של נהג מונית פלוני אלמוני, ומיליון הסיפורים שכולנו חווים יום יום יציפו אותנו מכל עבר, ולא נבין איך אף אחד לא לקח יוזמה, ועשה מעשה. היום למשל, זה לא מתקבל על הדעת שנרצה לחצות מסילת רכבת ולא ניתקל במחסום חשמלי שיווסת לנו את הדרך, ובנוסף אליו יהיה גם אדם שיראה שהכל תקין. כפי שאנחנו אוהבים לומר, גם הפיקוח הזה נכתב בדם, ובעקבות כמה מקרים בהם כלי רכב ניסו לחצות מסילה לפני שהרכבת מגיעה אבל לא הצליחו, יצאה התקנה שהיום נראית לנו מאוד טרוויאלית, אך זה לא תמיד היה ככה.

 

אז מה עושים? זה לא מאוד מסובך. מפקחים. מראים אפס סובלנות לנהיגה הפרועה של נהגי המוניות. קנסות כספיים גבוהים, עיכובים לבדיקה אם הנהג העמיד את המונית סתם כך באמצע הכביש - הנוסע לא יורשה לעלות. וגם הנוסעים במונית אחראים למעשיהם: נוסע ירד מהמונית לא לצד של המדרכה? הנהג שאיפשר זאת, כמו הנוסע שעשה זאת, יקבלו קנס. ומעל הכל, להפסיק לתת את התחושה שנהגי מוניות הם בעלי הכביש, ויכולים לעשות כל העולה על רוחם. קו לבן אומר לנהג כלי רכב פרטי בדיוק את אותו דבר שהוא אומר להם.

 

ואם זה לא יקרה, תיפול בחלקי ה"זכות" לומר יום אחד: "אמרתי לכם". ולא, אני לא אהיה גאה בזה. ורק אז יקימו ועדות, והסיפורים יהיו רבים, והכעס יהיה גדול. אבל הייאוש, הוא יהיה גדול יותר מכולם.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©