הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ערוץ 10 מכר אותנו
 
פעמיים שיקרו לדנה ענתבי ב"הישרדות": פעם כשהפכו פרק שלם לפרסומת לחברה שמוכרת שמפו נגד קשקשים, ופעם כשהבטיחו לה הדחה שלא הייתה. וכך לא נותר לה אלא לזפזפ את התוכנית לאי המתים, לפחות עד שיפסיקו לעבוד עליה
מאת דנה ענתבי | 27.01.2008
 

עשתה את מה שהיא צריכה. ויקה
 
בפעם הראשונה, עוד התלבטתי. אבל בפעם השנייה זה היה סופי - משטרת ההוגנות, לא לזוז! בסיום פרק ההדחה של "הישרדות" נותרתי כועסת ומבולבלת. בעצם, למה אני קוראת למה שהיה בשבת בערב פרק הדחה? אולי כי כך קראו לו או כי ככה לפחות הבטיחה אושרת קוטלר בסוף מהדורת החדשות, רגע לפני התחלת התוכנית.

הבטיחו הדחה, ומה היה במקום? שוב, פרק עם המון דיבורים, צילומים של נופים מרהיבים, ובנוסף זכינו לעוד קצת סצנות מקלחת של הבנות. אם כל זה לא מספיק, אי המתים היה חי מתמיד, והיינו ממש חייבים לשמוע איך ויקה שומרת על האי שלה. ובטלוויזיה כמו בטלוויזיה: הבחורה עשתה מה שהיא צריכה. אחרי ניסיונות כושלים לדוג ולצוד החליטה לשכב ולהשתזף בתנוחה מאוד אטרקטיבית, שהרי זה מה שאנחנו יודעות הכי טוב לעשות.

עד מוצאי שבת, הייתי מתומכי "הישרדות". שמחתי שמישהו הפחיד סוף סוף את מעצמת ערוץ 2, מה שהבטיח לנו, לפחות כך קיוויתי טלוויזיה טובה יותר. תחרות היא תמיד טובה ללקוחות, וגם במקרה הזה היא גורמת לכל הצדדים להשתפר במלחמה. על הצופים, אך לצערי לא כך הדבר בסיפור של "הישרדות". מלחמת הרייטינג בין שני הערוצים המסחריים מזכירה מאוד תחרות בין שני ילדים קטנים שבה אף אחד לא מוכן להפסיד בכל מחיר. נדמה ששכחו שם בערוץ 10, שהתחרות היא על הקהל. כי לא ייתכן שבניסיון לשמור שהקהל לא יברח, ישקרו לו פעמיים ברציפות.

בתור צופה קבועה של "הישרדות" אציין שההתחלה הייתה טובה ומותחת עד שאפילו "קשת" שקשקו שם. (לא משנה שהרייטינג הגבוה בסוף היה של "קשת", היה שווה רק בשביל להפחיד את הגדולים) התוכנית כללה מינון משביע רצון ונעים לעין בין התחרויות, ההתנהלות באי והאינטריגות בין חברי השבט, כך ששיקולי ההפקה והמניפולציות הרגילות החליקו בגרון ללא הפרעה. "הישרדות" הפכה לשיחת השבוע, ובנתה לעצמה קהל צופים די מבוסס.

אבל באופן הדרגתי ומאכזב למדי, הפכה התוכנית מהישרדות לסוג של טיפול פסיכולוגי עטור פרסומות. בתחילה לקחו גדולי ערוץ 10 פרק שלם והפכו אותו לתוכן שיווקי. "כמה אפשר לדבר על שמפו" אמר גיא זוהר אחרי שעה שלמה בה הכרנו את סוגי השמפו החדשים של "הד אנד שולדרס" עוד לפני שיצאנו לפרסומות.

איש חכם אמר פעם שהטלוויזיה מוכרת אותנו, הצופים, למפרסמים. טענה די מקוממת, שאנו כצופים מנסים להתעלם ממנה. הרי הרבה יותר נוח לחשוב שאנו אלה ששולטים במצב, אנחנו בוחרים, מחליטים ואצלנו הכוח. אבל ערוץ 10 מכר אותנו, זה היה ברור. הכעס קצת שכך, והחלטתי לתת סיכוי נוסף לתוכנית במיוחד משום שרציתי לראות מי יודח בפרק ההדחה. אבל בסיומו של פרק ההדחה התברר ששוב עבדו עלינו: ההדחה נדחתה לתוכנית הבאה.

במלחמה אין מנצחים

שוב שיקולי רייטינג. שוב הילד של ערוץ 10 רוצה לנצח ושוב על חשבון הצופים. וכך הגענו למצב שבו לא מכבדים אותנו כקהל, ואפילו לא מנסים להסתיר את הקונספירציות שמתחת לשטיח או מתחת לעלים, אם תרצו. כל התככים והמזימות צפים מול עינינו, עד כדי כך שהצופה הממוצע יכול לשער מה היו הסיבות של מנהלי השיווק. ככה זה כשמנהלי שיווק מתנהלים במלחמה שנראית כמו קרב סוג ב' במשחק מחשב.

במלחמה אין מנצחים, ובטח שלא במלחמה על כבוד. כולי תקווה שערוץ 10 ישכיל לעצור לרגע את המשחק, וייזכר שהמלחמה היא על הקהל, ושכדי לשמור אותו אצלך לא משקרים לו, ולא מוכרים אותו. לפחות לא באופן גלוי.

אני לא מבקשת שהטלוויזיה המסחרית תפעל שלא ממניעי כסף ורייטינג אלא שהדברים יחזרו למקומם, מתחת לשטיח. היכן שאנחנו לא רואים אותם. אז נוכל להרגיש שוב את תחושת השליטה והכוח וכולם יהיו מרוצים. אני מאמינה שערוץ 10 מסוגל לחזור למוטב. ועד אותו רגע, הקהל אמר את דברו. התוכנית מודחת ועוברת ל"אי המתים".

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
6 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. מסכים חלקית
סמי הסנאי 28.01.2008
 
 
2. ערוץ 10 לא 10
אפי 28.01.2008
 
 
3. כתבה מעולה
אלי 28.01.2008
 
 
4. מי מסבן את מי ?
אינה 28.01.2008
 
 
5. I agree!!
Y NYC 29.01.2008
 
 
6. דנה - אל תתני שישקרו לך!
U.V 29.01.2008
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©