הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אינפנטילי, בנאלי, פאסה
 
הסדרה "רמזור" מוכיחה שמי שמצחיק בסטנד אפ לא בהכרח יכתוב תסריט טוב לטלוויזיה. אחרי שנאור ציון נכשל, הגיע תורו של אדיר מילר
מאת סופי אבישי | 16.04.2008
 

מאכיל את הצופים בכפית. אדיר מילר
 
לא ברור למה, אבל בזמן האחרון הטלוויזיה המסחרית מוצפת בסדרות ישראליות שגיבוריה הם גברים שמסרבים להתבגר מנטאלית. האם ההצלחה של "מסודרים" גרמה לאחרים לרצות ליהנות מעסיס הפירות הקצורים? "מסודרים" אמנם התמקדה באפיון הומוריסטי של ארבעה טיפוסים ישראלים, אך הסיטואציה אליה נקלעו הדמויות לא באה לדמות מציאות. הבעיה נוצרת כאשר מאמצים את הקונספט, ומנסים להשליך אותו על חיי היומיום המשעממים במציאות הישראלית. התוצאה היא שבהפרש של יומיים, בערוצים 2 ו-10 (בתוכנית "חמישה גברים וחתונה"), ניתן לראות את נירו לוי באותו תפקיד בדיוק.

"רמזור", פרי יצירתו של אדיר מילר, היא סיטקום שבמרכזו שלושה חברים שמנהלים חיים בינוניים ומטה בחברה הקפיטליסטית של שנות ה-2000 בישראל. מילר מככב לא רק כיוצר הסדרה, אלא גם כגיבור הראשי, אמיר. בפתח שנות השלושים לחייו, הוא עוסק בבימוי אירועים של ועדי עובדים ומתגורר עם בת זוגו טלי (ליאת הר-לב). למרות שמקצועו מזכיר יותר חלטורה, מתברר שאמיר הוא המצליח ביותר מבין חבריו. אייל או בכינויו "איצקו" (ליאור חלפון), מנהל את חנות הטריקים של אביו. זאת בזמן שאשתו לילך (יעל שרוני), מפתחת קריירה של עיתונאית העוסקת בעוולות חברתיות. חפר, הלא הוא נירו לוי בתפקיד הרווק כובש הנשים, לא מבזבז את זמנו בעבודה. הוא מעדיף לבלות במיטה עם בחורה, ואם הוא לבד אז בחיפוש אחר הכיבוש הבא.

מילר עושה כאן רידוד של מערכות היחסים בין המינים בחברה הישראלית המודרנית, ומשווה אותן לשלושת מצבי הרמזור. איצקו הנשוי פלוס ילדה בת שבע הוא הצבע האדום. הוא הגיע לשיא ההתפתחות שלו ואין לו יותר עתיד לשאוף אליו, החיים נעצרו עבורו. החיים של אמיר, שגר עם חברתו, מהבהבים באור צהוב, בדרכם אל האדום. רק חפר הרווק ממשיך לנסוע בירוק. הדימוי הזה הופך את הדיון על זוגיות לשטחי, ומשווה אותה לאוביקט טכני קר. מה שבטוח - רק גבר יכול לערוך את השוואה הזאת.

קומדיית המצבים של מילר מביאה רק שני חידושים קטנים. ראשית, מדובר בבני שלושים פלוס שלא רוצים להתבגר ולא בצעירים בשנות העשרים לחייהם. שנית, זו לא תל אביב, זו העיר ממנה חוששים קיפוד ודובה - גבעתיים! ניחשתם נכון, זו לא ממש מהפיכה, הנוסחה נשארה זהה. מילר ממחזר חומרים עם נושאים שקל לטפל בהם - זוגיות, הומוסקסואלים, עולים חדשים. הבעיה היא שזה פשוט לא עובד, הבדיחה נגמרה והפאנץ'-ליין לא נראה בשטח. זה לא הצליח לסטנדאפיסטים בעבר (עיין ערך נאור ציון) וזה לא מצליח עכשיו.

שיחות נפש בג'קוזי

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מקציבה לכל זכיין מכסה של 75% לפחות לשידור הפקות מקומיות. הצרה היא שכאשר ישנו מחסור בחומרים יצירתיים, הצורך במילוי המכסה גורם לזכיינים לתת אור ירוק לפרויקטים שעדיף היה לגנוז עוד בשלב הפיתוח. הדמויות ב"רמזור" שקופות, הסיטואציות צפויות מראש, העלילה לא מתקדמת, והבדיחות נמתחות וחוזרות על עצמן. מדי פרק ניתן לראות את אמיר מביים אירוע חדש של ועד עובדים. לאחר הסבר טעון התלהבות לשחקנים הלא מוכשרים, הוא פונה לקלידנית :"לידיה, פה מינור" והיא עונה "רה מז'ור". לאחר החזרה המיותרת הזו הוא פוצח בכוריאוגרפיה שלקוחה ממחזמר "הלהקה" בו הופיע מילר.

בתור סידרה על גברים שמבקשים לשמור על עצמאות וחופש למרות אילוצי החיים והחברה, מתמקדת העלילה בשלושה גברים חלשי אופי. הגבר החדש, כפי שמגדיר אותו מילר, זוכה לכמה שעות של עצמאות ובילוי עם חברים במכון הכושר. שלושת החברים מתאמנים יחד, ומנהלים שיחות נפש בג'קוזי או בסאונה. עם גברים כאלה לא פלא שהנשים הן אלה שלובשות את המכנסיים בבית. לטלי קוראים החברים של אמיר "המנכ"ל" ואילו לילך רודה בבעלה כפי שהיא רודה במקורות העיתונאיים שלה. הר-לב מופיעה כאן בתפקיד החברה התלותית והשתלטנית, ואילו יעל שרוני מייצגת גם את הביץ' וגם את הצד המכוער והפסול של מוסד התקשורת. היא מאיימת על המקורות שלה שתחשוף אותן אם לא ישתפו איתה פעולה. האישה כאן היא לא רק טורפת גברים, אלא גם מוכנה לעשות הכול בכדי להשיג את שלה.

אדיר מילר עושה סטנד אפ וחיקויים לא רע, אבל תסריטאות מתברר זה לא הצד החזק שלו. הוא לא עוצר באדום, מאכיל את קהל הצופים בכפית ולא משאיר מקום לדמיון. כשההומור לא מתוחכם או לפחות טוב, גם הביטויים שמנסה מילר לדחוף לסלנג הישראלי (חבר כלבה, חבר דיבורית, גיסנו) לא מביאים אף לגיחוך קל. הכול בנאלי, פאסה ואפילו אינפנטילי, במיוחד הבדיחות סטייל שנות ה-80 על הומוסקסואלים נשיים. אולי הגיע הזמן להתבגר?

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
4 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. אני מתנגד לביקורת הנ''ל
אחד שאוהב את הסידרה 19.05.2008
 
אני מתנגדת לביקורת שמתנגדת
אחת שלא סובלת סדרות דביליות 21.05.2008
 
אין קשר בין ארץ נהדרת והישראלים...
מה הקשר?? 15.06.2008
 
 
2. אל תגזימי סידרה חמודה לא?
טרול המילניום 27.06.2008
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©