הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סינדרלה מהדרום
 
לדייויד קוק יש הרבה מזל. לאודישנים של "אמריקן איידול" הוא הגיע כדי לתמוך באחיו, אך שוכנע להשתתף. כך מצא את עצמו שר בלוויית גיטרה חשמלית מהודרת כל הדרך אל הגמר הגדול
מאת סופי אבישי | 25.05.2008
 

קיבל גיטרה בגיל שנתיים. קוק
 
אני יושבת ובוהה בעוד פרק משמים ונטול מתח וציפייה של "אמריקן איידול", ספינת הדגל של סיימון קאוול. התחרות רק בחיתוליה ו-16 מתמודדים מנסים לקנות את הקהל בשיר אייטיז (זה היה נושא התוכנית) באורך של דקה. ואז הוא עלה, דיוויד קוק, ופצח בגרסה רוקיסטית מלוטשת ומסעירה לשיר "Hello" של ליונל ריצ'י. מיד ידעתי שזאת אהבה. השופטים נפלו מהכיסאות, רנדי ג'קסון ופאולה עבדול כבר תכננו את הקלטת הקאבר, ואילו מר קאוול סיכם בקצרה "אני אהבתי את זה!". גם ליונל ריצ'י לא נשאר אדיש. בתוכנית הרדיו של ריאן סיקרסט, המנחה של "אמריקן איידול", הודיע ריצ'י בהתלהבות שבהחלט מדובר בלהיט. מכאן הדרך אל הגמר הייתה רצופה חריקות של גיטרות חשמליות. דייויד קוק, הזוכה הגדול בעונה השביעית של "אמריקן איידול", הוא הרוקיסט הראשון שהגיע לתואר המיוחל.

קוק בן ה-25 מתאים בדיוק להיות הסינדרלה הנוכחית. הוא מגיע מעיירה קטנה במיזורי בשם בלו ספרינגס. בגילו המופלג הוא התפרנס מעבודה כברמן בפאב בעיירה טולסה שבמדינת אוקלהומה, שם הוא גם הופיע לעתים. כל הצעירים מלאי הביטחון, שנוהרים בהמוניהם לאודישנים בדרך להפוך למטרת הפאפארצי הבאה, טוענים שתמיד חלמו להיות זמרים.

אך במקרה של קוק הטיעון הזה הוא נכון.
את הגיטרה הראשונה שלו הוא קיבל קצת אחרי שלמד ללכת, בגיל שנתיים. בבית הספר הוא הופיע במקהלה, ובכמה מחזות זמר. אחרי שסיים את התואר שלו בעיצוב גרפי בקולג', עבר להתגורר בטולסה ברדיפה אחר החלום הגדול - המוסיקה. להוריו אמר שהוא מקדיש לכך זמן עד שיהיה בן 26. לסינדרלה מהדרום בהחלט יש הרבה מזל. בתחילה הוא כלל לא התכוון להיבחן לתוכנית. לאודישנים הגיע עם אחיו, שרצה לנסות את מזלו, רק כדי לתמוך בו. לאחר שהתראיין ביחד איתו למצלמה המשוטטת במסדרונות הצפופים, שכנעו אותו להופיע בפני השופטים. שלוש תשובות חיוביות שלחו אותו להמשך האודישנים בהוליווד. בשבוע הראשון קאוול דווקא לא התלהב מביצועיו של קוק, וטען שיהיה חלש על הבמה ללא ה"גיבסון" השמאלית שלו.

אבל קוק העמיד אותו על טעותו, ולא בפעם הראשונה, כשבשבוע השני הופיע ללא הגיטרה, והביצוע מצא חן בעייני קאוול. ההתרסה של הבריטי הנפוח כלפי רוקיסטים בתוכנית כבר נראתה בעבר. גם את כריס דוטרי מהעונה החמישית הוא לא אהב בהתחלה. היום דוטרי הוא הסולן של להקה הנושאת את שמו, שהייתה מועמדת לפרס אלבום הרוק הטוב ביותר בטקס הגראמי לשנת 2007.

העונה השביעית של "אמריקן איידול" נפתחה בסימן של שינויים. המפיק נייג'ל לית'גו הודיע כי השנה תוסב יותר תשומת לב למתחרים ולרקע שלהם, לאחר שבשנה הקודמת התרכזו יותר בפועליהם של הזמרים על הבמה, ולא במקום ממנו הגיעו. אך ההחלטה החשובה והמשפיעה ביותר הייתה מתן האישור למתמודדים לנגן על כול כלי נגינה שיבחרו בו כליווי לשירה.
דיוויד קוק לקח את ההחלטה הזו צעד אחד קדימה והצטייד בגיטרה חשמלית מהודרת כמעט בכל הופעה, וכמוהו עשו אחרים, במיוחד ג'ייסון קסטרו וברוק וויט. החלטה זו הסבה לתוכנית המסחרית יותר עומק, ואפשרה בחינה טובה יותר של הכישרונות המוסיקליים החדשים. יכול להיות שלהחלטות אלה תפקיד חשוב בהישרדות התוכנית בשנה הכי קשה שלה, כשהרייטינג צנח פלאים. אפילו הזיותיה של פאולה עבדול, שמזמן נחשבת למסוממת, כשביקרה את ג'ייסון קסטרו על שיר שעוד לא ביצע - לא עוררו יותר ממבוכה.

ליגה אחרת

עם נפילת הרייטינג, גם כלי התקשורת הדירו רגליהם מתפקידם כתומכים נלהבים, ועברו לשדה של המבקרים. אלו שחטפו הרבה מהביקורת היו לאו דווקא המפיקים והשופטים אלא המתחרים הצעירים. כלי התקשורת ציינו כי חלקם, קריסטי לי קוק, קרלי סמית'סון ומייקל ג'ונס, קיבלו חוזי הקלטה בעבר, אם כי לפי חוקי "אמריקן איידול" הדבר מותר כל עוד הם לא קשורים בחוזה בזמן הופעתם בתוכנית. העובדה היא כי דווקא בעונה הכי חלשה של "אמריקן איידול" הופיעו לא מעט מתחרים כישרוניים, שעתה עתידם בתעשייה מובטח עקב החשיפה התקשורתית.

קוק עצמו הספיק עד עתה להוציא ארבעה אלבומים כסולן הלהקה ''Axium'', עד להתפרקותה בשנת 2006, ואלבום סולו בשם "Analong "Love שהצליח מאוד במכירות אלבומי mp3 באינטרנט. אך לא הישגיו המוסיקליים הם שהפריעו לתקשורת אלא היותו פרפורמר מקורי שלוקח סיכונים ומביא לבמה גרסאות שונות ולא ידועות של שירים. לאחר ביצועו המדהים של גרסת כריס קורנל (לשעבר הסולן של "Soundgarden") ל "Billie Jean", שקאוול הגדיר כ"ביצוע מליגה אחרת", הצטעקו בתקשורת האמריקאית שהעתיק את היצירה. למרות שריאן סיקרסט הודיע בתוכנית שמדובר בגרסה של קורנל. גם כאשר ביצע את"Day Tripper" לפי גרסת Whitesnake ואת"Eleanor Rigby" לפי להקה מסיאטל בשם Doxology היו קולות במדיה שהתנגדו לאומץ של הרוקיסט. היו שהעלו את הטיעון המטופש כי אין לאפשר למתחרים לבצע קאברים לשירים אלא רק את המקור.

נראה כי ככלות הכול זכה הריאליטי ללא מעט סיקור תקשורתי. אולי קאוול צריך להודות למתמודדים ולכישרונם על שהצילו לו את הבייבי, לפחות בינתיים. זאת נראית בעיני גישה נכונה יותר מאשר זו שנקט כאשר התבטא בגנות המתחרים, והאשים אותם בכישלון התוכנית בעונה זו. הוא טען שלזמרים הצעירים אין אישיות. אולי הם לא צבעוניים כמו טיילור היקס, הזוכה בעונה החמישית, או כמו בלייק לואיס, אמן הביטבוקסינג מהשנה שעברה. אך הם מוסיקאים כישרוניים ופרפורמרים מקפיצים ומרגשים. אחרי הכל הלא מטרת התוכנית היא למצוא את הזמר הטוב ביותר.

תחרות איגרוף

אין ספק שלגמר עלו שני המתמודדים הטובים ביותר והאהודים ביותר. דיוויד קוק ודיוויד ארצ'ולטה בן ה-17 לא היו מועמדים להדחה אפילו פעם אחת לאורך התוכנית. בפעם הראשונה בתולדות "אמריקן איידול" נערך העימות האחרון בין שני גברים, וההפקה התכוננה לכך בהתאם. הקרב הגדול של "דיוויד נגד דיוויד" שודר כתחרות איגרוף. שני הפיינליסטים ביצעו שלושה שירים, להם התכוננו בעזרתם של קלייב אוונס, יו"ר צוות הקריאטיב של "סוני", והמלחין ויוצר המחזות הזמר אנדרו לויד וובר.

בהופעתם האחרונה ניתנה למתחרים האפשרות לבצע שיר שכבר ביצעו בעבר בתוכנית או להכין שיר חדש. ארצ'ולטה הצעיר לא הסתכן וביצע את "Imagine" של ג'ון לנון, שגרף תשואות רבות מהשופטים גם הפעם. קוק כהרגלו ניסה להמציא את הגלגל, ובחר לבצע שיר חדש, את "The World "I Know של קולקטיב סול. התגובה של קאוול לבחירה של הרוקיסט הייתה חריפה "אתה אחד המתחרים הנחמדים והרציניים ביותר, אבל זו הייתה לגמרי הבחירה הלא נכונה, היית צריך לבצע את Billie Jean או Hello". קוק שמר על מצב-רוח מרומם וענה בחדווה "בשבילי כל זה היה התקדמות, אז למה לעשות משהו שכבר עשיתי?". למרות שארצ'ולטה הפופיסט היה הפייבוריט של ההפקה בכלל ושל סיימון קאוול בפרט, בליל התוצאות קרה המהפך המפתיע, והרוק גבר על הפופ. באופן מחשיד ביותר ביקש הבריטי הגא להתנצל על הביקורת הקוטלת שהשמיע ליל אמש שנייה לפני הכרזת המנצח "כשהגעתי הביתה וצפיתי בביצוע שוב, הבנתי שהוא לא רע, אני מתנצל, הייתי בוטה מדי".

לבסוף גם קאוול עמד על הרגליים עם שאר השופטים ומחא כפיים לכוכב העולה החדש, בזמן ששר את שיר הניצחון שנבחר בתחרות כתיבת השירים השנתית של "אמריקן איידול"- The Time Of My Life". עבדול כינתה את קוק האליל שלה "הוא מדהים ומגיע לו לזכות. היה לו קרב ראוי בגמר אבל הוא ניצח בצדק". גם היריב הצעיר לא נשאר חייב "הטוב ביותר כנראה ניצח", ציין ארצ'ולטה. נותר רק לסכם בהומאז' למשפט המפורסם מהסרט "ג'רי מקגוויר": David Cook, you had me at Hello!.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©