הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מיינסטרים או שוליים
 
במלאת חמש שנים לערוץ מוסיקה 24, יצאה קרן לוי לבדוק מה חושבים עליו אמנים. המסקנה: ערוץ טוב, אבל לא יותר
מאת קרן לוי | 20.07.2008
 

ערוץ מוסיקה 24 חוגג חמש שנים להיווסדו. מה השתנה מאז שנולד ועד היום? לכאורה שום דבר מסעיר במיוחד. חיצונית, הערוץ אמנם מחדש עצמו מפעם לפעם, קטעי המעבר הישנים עברו לקצב המקבילה האולטימיטיבית MTV , טכנולוגיית העריכה של הקליפים היא עדכנית ומלוטשת ותוכניות המקור משתדלות להתעדכן ולהוסיף מנחים מקצועיים, תוך שמירה על מראה יפה סטייל ערוץ הילדים. אין ספק שמדובר בהשקעה כוללת של כל המרכיבים הנכונים של ערוץ מוסיקה אך האם הטרנספורמציה אינה פוגעת למשל, באמנים ובלהקות חדשות וגם להקות שוליים שעדיין לא יכולות לעמוד בקצב המהיר והיקר של הערוץ? האם הם יכולים להיעזר בפלטפורמה החשובה של ערוץ המוסיקה הישראלי הראשון?

יתרונות הערוץ די ברורים. זהו למעשה המקום היחיד בטלוויזיה המאפשר חשיפה של מוסיקה על כל גווניה לקהל הרחב ובחינם. ירונה כספי, יוצרת וזמרת, אומרת כי לולא הערוץ, הייתה פחות נגישות של קהל למוסיקה ישראלית וחשיפה, אשר מביאה את הקהל להופעות שבזכותה גם מתוודע הקהל לאמן. כספי מסבירה, כי הכוח האמיתי נמצא בשירים, אך יש צורך בהשקעה בקליפים משום שזוהי דרך חשובה דרכה המוסיקה עוברת לקהל.

טריפון: "אין ספק שבערוץ חושבים שמיינסטרים זאת לא מילה גסה". להקת אטליז
 

 
יחד עם זאת, לטענתה הערוץ לא מתמקד מספיק על אמנים שעסוקים בעשייה שאינה כלולה בסצינת המיינסטרים הגלגל"צי המקובל, למרות שבפועל ישנה הרבה פעילות בתחום. ואם כבר משדרים תכנים כאלה, מדובר במשבצת שידור פחות אטרקטיבית מבחינת הצופים. על פי החשיבה ההגיונית, אמנים אלו הם שזקוקים לחשיפה הזו. הרי את שלמה ארצי ונינט סביר להניח שאתם כבר מכירים.

לסולן להקת פונץ', יוסי בבליקי, יש מחמאות רבות על הערוץ, בניהם העובדה כי הוא נקי משיפוטים לא מקצועיים של בחירת איזה קליפ ואמן, דבר שהוא יוצא דופן במפת המוזיקה הישראלית כיום. בבליקי מוסיף כי במהלך חמש השנים שבו הערוץ קיים, הוא ולהקתו זכו ליחס חם מצד כתבי הערוץ ש"עושים את שיעורי הבית" לפני הצילומים ובאים מוכנים לריאונות עם אמנים. לגבי הציפיות מהערוץ למתן מענה לכל סוגי המוסיקה הישראלית, אומר בבליקי כי הן מוגזמות וחסרות פרופורציה. "זוהי מחשבה אנכרוניסטית שלערוץ יכולה להיות כזו השפעה גדולה על ציבור שלם".

לי טריפון, סולנית להקת "אטליז" מודה גם היא כי יש תחושה שהערוץ לא באמת נוגע בכל הז'אנרים. ישנם מספר קליפים שחוזרים על עצמם ושייכים בדרך כלל למיינסטרים. לטענתה, זוהי מגמה שהלכה והתחזקה במיוחד במהלך השנה החולפת. עם זאת, אומרת טריפון כי הערוץ תמך בה ובלהקה בכל הנוגע לשידור הקליפ וליציאת האלבום, מה שתרם לחיזוק התודעה הציבורית לגביהם ובסופו של דבר גם הביאו את הקהל להופעות.

טריפון מציינת לטובה את תוכנית הערוץ, "המגזין", המקיפה ז'אנרים שונים בעולם המוסיקה שאינם בהכרח מוכרים ומפורסמים. אין ספק כי קברניטי הערוץ סבורים כי מיינסטרים זאת לא מילה גסה, להיפך היא זו המייצגת את הטעם המוזיקלי של רוב הצופים. סביר להניח כי אם תפתחו את הערוץ באמצע היום תמצאו אותם שירים במצעד גלגל"צ בסוף השבוע. הדבר היחיד שניתן לקבוע בוודאות הוא שלולא הערוץ, לא הייתם זוכים להכיר את המנחה המטורף עם הקסדה שצורח על כולם.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
3 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. מחמאות לכתבת
לירון ביטון 27.07.2008
 
 
2. ביקורת בונה
אבי.ש. - מנכ"ל יתד נאמן 28.07.2008
 
 
3. מהמם
חסוי 04.08.2008
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©