הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כה מדכא
 
המיתוג החדש ואיתו העיצוב היקר של אתר נענע 10 גורם להרבה אנשים להגיב באופן קיצוני וליזום עצומה אינטרנטית שדורשת לחזור הביתה בלי לעשות הכלאות מטומטמות בבעלי חיים
מאת עינת לוי | 17.08.2008
 

לאחרונה מותג "נענע 10" תחת המשפט "האינטרוויזיה של ישראל", האתר מציע חיבור בין הטוב של שני עולמות: מחד גיסא, עולם הטלוויזיה ומאידך גיסא, עולם האינטרנט. מכיוון שכך חלה עליו חובת ההוכחה שדווקא הוא יהיה סוג של משב רוח רענן בים האתרים הישראלים שברוב המקרים מעדכנים אותנו בדיוק באותן חדשות עד שלפעמים נדמה כי הם מעתיקים זה מזה או שאולי אני חיה מחדש את הרגע שגלשתי באתר הקודם.

נענע, פורטל התוכן מבית נטוויז'ן עלה לאוויר בשנת 1999, בתקופה בה לא תלינו את כל חיינו באלוהים החדש - "גוגל". אני קוראת לתקופה הזו "תקופת הצנע של האינטרנט". שבה היינו מתיישבים מול מסך המחשב כמו תינוק שמגלה את עצמו בשלב המראה לראשונה, לא ממש יודעים לשם מה או מה אנחנו מחפשים אם בכלל, מביטים על עמוד הבית שאפילו לא ידענו איך זה קרה שהוא הפך להיות העמוד הראשי במחשב שלנו, מגששים עם האצבע על המקלדת ומתחילים ללמוד את הפלא החדש שברא האדם. בסופו של כל יום היינו מגיעים לחדרי הצ'אטים כשלכל אחד היה כינוי קבוע, גם הפעם היינו מוקסמים מהפלא שמאפשר לנו לשוחח עם אנשים שלא פגשנו מעולם, ואולי נעדיף לא לפגוש, בצורה וירטואלית לחלוטין ובח-י-נ-ם (אולי זה מה שהקסים אותנו?).

על רקע אפור דכאני מתנוסס הלוגו השחור בעמוד הבית
 

שנה לאחר עלייתו מוקם האתר כמספר שתיים אחרי "וואלה" והחזיק במקום הזה עד 2003 כאשר באותה שנה החל להיחלש מולYnet אך עדיין נשאר בין חמשת האתרים הנצפים ביותר. במהלך שנת 2007 רכש ערוץ 10 50% ממניות האתר. בעקבות השותפות שונה שם האתר ל"נענע 10". אך גם בשלב זה לא שונה המותג של "נענע" בצורה דרמטית אלא רק שבפינה השמאלית של הלוגו נוסף עיגול אדום וקטן עם הסיפרה 10. באתר החלו לשלב את תכני הטלוויזיה ואף היו לחלוצים בתחום ה VOD של שידורי הטלוויזיה באינטרנט שהופכת את הצפייה שלנו לפשוטה יותר. כי הרי כיום זה כבר לא משנה לאיזו חברת כבלים אתם מחוברים הרי תוכלו לראות את התכנים של שתי החברות בVOD האינטרנטי ובחינם.

עם השקתו המחודשת, שונה שם האתר ל""nana10 ולכן ניתן להבין למה החליטו יוצרי הקמפיין של האתר לנסות ולהוציא את אבשלום קור מדעתו ולהמציא מילים חדשות לשפה העברית שלא ניתן לבטא באותיות גרוניות אופייניות לשפתנו, ושנשמעות כאילו השאלנו גם אותן משפת הלעז. ממש כמו ילד בן שלוש שלשונו מקשה עליו להגות את המילים כסדרן ומנסה לבטא את המילה הארוכה כנצח מבחינתו - טלוויזיה. אז בנוסף לקמפיין הזואולוגי שהכיר לנו חיות חדשות כגון קרנב, טווסוס ולברדרור שכולן פרי דמיונו של פרסומאי שהחליט לבצע הכלאה בין שני זנים של חיות ולהוליד זנים חדשים על ידי שימוש באמצעים גרפיים ומשחקי לשון, ואף מילה על התמונות של הזנים החדשים אליהם נחשפנו בשלטי חוצות ענקיים שנתנו תחושה של פאזל שהורכב לא כהלכה על ידי אותו ילד .

המהלך שלהם הוא ניסיון להמציא את הגלגל מחדש. אולי יום אחד הם עוד יזכו להיכנס עם המושג החדש היישר למהדורה החדשה של מילון אבן שושן. אבל לא מדובר רק על מיתוג מחדש והמצאת מילים ללשון העברית הטהורה אלא מדובר במהפך, nana 10 לא רק שינה את הלוגו הירוק והמוכר המשדר קלילות ורעננות ללוגו שחור, שהוא צבע מנוגד לגמרי לחדשנות הם גם "הפכו את פניו" של האתר. לא נעים לומר אבל הייתי שוקלת מחדש שלא להעסיק יותר את המעצב של האתר, נוויל ברודי. מכיוון שבעיצוב החדש האתר כל כך לא נעים לעין.

על רקע אפור דכאני מתנוסס הלוגו החדש. לרגע חשבתי שהגעתי למדור מודעות האבל. השימוש בצבע הוא כל כך מצומצם, ועל כן צריך להודות לבאנר הצבעוני שהתנוסס שם. אבל גם אם נעזוב לרגע את החיצוניות, האתר עבר מהפך גם בתוכן, לא עוד חלוקה מסורתית לפי ערוצי תוכן אלא לפי עולמות תוכן וצבעים, הם השאירו מקום קטן בראש העמוד לכותרת אחת או שניים ואת חלל העמוד ממלאים תכנים בידוריים וחברתיים, בלוגים, משחקים ותכנים של "ערוץ 10". וכדי שלא תלכו לאיבוד בין כל האפור והשחור הם מציעים סרטון המבטיח לגלות לנו את החידושים שבוצעו באתר על מנת שתהיה לכולם חווית גלישה משופרת. אך מה שדווקא שעשע אותי זה שהסרטון לא ממש הכיל הסברים מחדשים. ולכן על מנת להציג את כולם, כדאי שתגלשו, תנסו ותתעניינו בעצמכם.

ואם אתם ממש מתעקשים כל אחד יכול לקבל ללא עלות טפט לשולחן העבודה עם אחת ההכלאות החדשות של קרנב, טווסוס או לברדרור כדי שלא נשכח מה לא נראה בספארי בזמן הקרוב, אולי בעתיד הרחוק.

>> עצומה להחזרת העיצוב הישן של nana10

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
2 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. נכון שהעיצוב קצת מדכא
טרול העיצוב 21.08.2008
 
 
2. ריח מנטה
נענע אותי 22.08.2008
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©