הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מחירו של קהל שבוי
 
הפרסומת של זמן is money לא באמת מסבירה לצופים על מה כל המהומה, זהו פשוט טריק של סלקום. אז כמה שווה הזמן שלנו
מאת שרון חסון | 10.10.2008
 
בסוף הצפייה יש מבחן, לוודא שהפנמנו
 

אני בטוחה שלכולכם יצא לראות את הפרסומת הלא ברורה של זמן is money. אני גם בטוחה שרובכם לא ממש הבנתם במה בדיוק מדובר. שומעים את זה כל הזמן, רואים את זה מול העיניים שלנו ללא הפסקה, ועדיין אנחנו לא מבינים מי המפרסם. רק אם ניכנס לאתר האינטרנט שמצוין שם - נבין. ובכן, מסופקתני אם מישהו מכם אכן נכנס לבדוק על מה כל הרעש. בכל זאת, צריך להיות צופה אקטיבי ומעורב שמוכן להשקיע מאמצים בכלל. ויותר מכך, גם אם אתה נכנס לברר על מה הרעש והצלצולים, אתה מגלה ש זו המהפכה בהתגלמותה - צפה בפרסומת, קבל כסף. שמעתם על זה? אני לא.

מדובר בפרסומת של סלקום (קצת קשה לפספס את הסגול) שבה חברת הסלולר מציעה זמן אוויר מתנה לכל לקוח שלה שייכנס לפרסומת שלה באינטרנט, ויצפה בה. בטח חשבתם מה הבעיה? אלחץ פליי, אתן לפרסומת להתנגן ברקע, ואלך לעיסוקי. אז זהו, תחשבו שוב. בסוף הפרסומת יש מבחן, לוודא שצפיתם. המומים? גם אנחנו.

כן, יש פרסומות שמציעות מבצעים אצל המפרסמים. כן, יש קידום מכירות שדורש מהלקוח להיות אקטיבי כדי לקבל הטבה מסוימת. נתקלנו בכל אלו. אבל לקבל כסף בעבור צפייה בפרסומת? מה זה אם לא לרדת לשפל המדרגה? אולי הצעד הבא יהיה שיפסיקו לנו את זרם המים, אם לא נצפה בפרסומות המאיימות של "אין לנו מים לבזבז"?

אנחנו בורחים מפרסומות. כשהן בטלוויזיה, אנחנו מנצלים את הזמן כדי לרוקן את מימינו, להכין נשנושים, לדבר בטלפון או סתם משתיקים את הווליום. כשהן מולנו בשלט ענק או על גבי האוטובוס, אנחנו פשוט מתעלמים מהן, כביכול, כי הרי ידוע שכמה שננסה להתעלם, זה מול העיניים שלנו, אנחנו קהל שבוי. כשהן ברדיו, מעבירים תחנה כל עוד נפשנו בנו, כשהן באינטרנט אנחנו לוחצים מיד על האיקס הקטן הזה בצד שמאל. או ימין. לא רלוונטי.

אבל מה לעשות כשמציעים לנו משהו בתמורה? מה עושים? אנחנו הופכים לקורבן. מבולבלים. לא יודעים אם גם עכשיו עלינו לברוח או למלא את תפקידנו כישראלים. מציעים לך? תיקח. ואני בטוחה שבדיוק על זה חשבו המשווקים כשהגו את הרעיון הזה. אז אל תבזבז את הזמן היקר שלך בלהתבלבל ולהתלבט, פשוט תצפה בפרסומת ותקבל כסף. הבאז התקשורתי שהפרסומת עשתה, עשה את העבודה. בשביל מי? לא ברור. כי עם הסגול הזה אפשר להתבלבל ולהניח שמדובר ב... "ורדינון" (מגבות וסדינים) למשל? אז מעבר לסימני השאלה והתהיות הבלתי פתורות של האנשים התועים ברחובות, הפרסומת לא ממש עשתה משהו. ואני מקווה שקראתם את הטור שלי כשהייתם בעבודה. אחרי הכול, זמן זה כסף.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
0 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©