הזיקית
 
 
   
 
 
  עמוד הבית
|
כנסו-כנסו
|
אודות
|
צרו קשר
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש:
 
 
חפש
 
חיפוש מתקדם>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כרטיס מועדון, בבקשה
 
בעוד אנחנו מנסים לתפור את החור בכיס, ישנם כאלה שממשיכים לרכוש מותגים יוקרתיים רק כדי שיהיה ברור כמה הם שווים. מי שמע על בריוני, זילי או קיטון? שאלה של אלפיון
מאת אלעד עוזרי | 23.12.2008
 

מיתון? מצב כלכלי קשה? הבורסות יורדות? יש כאלה שזה לא ממש משנה להם. תשאלו כל אוליגרך רוסי או סתם מישהו שהרגע זכה בלוטו - הדבר שהכי כיף לעשות עם קצת כסף מיותר הוא לקנות מותרות שאחרים לא יכולים להרשות לעצמם. ולכן, חליפה שחוטי זהב אמיתיים שזורים בתוכה אשר נמכרת במחיר של 180,000-200,000 שקלים אינה נחשבת להוצאה מיותרת שניתן לוותר עליה אלא לפריט חובה שבלעדיו לא ניתן יהיה לצאת לרחוב.

לצורך הבהרה, אין מדובר פה באופנת "הוט קוטור" (hot couture) שידועה במחיריה הגבוהים, ומשום שהבגדים נעשים בהזמנה אישית בלבד ומחומרים משובחים ונתפרים אך ורק בצרפת. מדובר במוצרים שנקראים בעגה המקצועית ready to wear משמע, מוצרים אשר במהותם אמורים להיות מסחריים יותר. נשאלת השאלה אילו מותגים יכולים לדרוש מחירים שכאלה, ועוד לצפות שמישהו ישלם אותם? ובכן, היו בטוחים כי לא מדובר במותגים שמוכרים לקהל הרחב אלא רק למטי מעט אשר יכולים להרשות זאת לעצמם. למען האמת, זהו מועדון סגור בפני הקהל הרחב, וכל מידע עליו ועל המותגים הנכללים בו נשמר בסוד ועובר מפה לאוזן בלבד. חמור מכך, ברגע ששם המותג היוקרתי מתפרסם ברבים הוא מיד יוצא מהמועדון האקסקלוסיבי ובמקומו מוכנס מותג אחר ששוב, אף אחד לא שמע, ובטח לא יישמע עליו בזמן הקרוב.

מותגים אלו לא יגיעו לארון שלנו בזמן הקרוב, אך תמיד נעים לקוות. אופנת שאנל
 


הראשון בהקשר זה הוא דווקא מותג איטלקי בשם "בריוני" הקיים מאז 1945 ומציע חליפות גברים התפורות בעבודת יד. כמובן, שניתן לבחור את כל האלמנטים כמו הבד, הכפתורים ואחרים המרכיבים את החליפה ובכך ליצור מראה ייחודי. דמויות קולנועיות כמו ג'יימס בונד לבשו חליפות של המותג בסרטים וגם שחקני עבר כקלארק גייבל וקארי גרנט. כיום נהנים מהחליפות אנשים דונלד טראמפ, פירס ברוסנן (אולי כמתנות מההפקה) ואחרים. חליפה של המותג יכולה להגיע ל - 100,000 שקלים ואף יותר, תלוי בדרישת הלקוח.

"הקולקציה שלי מעוצבת לאותם גברים מהעולם שיש להם אמצעים לרכוש כל מה שהם רוצים, כל עוד המוצר משדר את האיכות הגבוהה ביותר. זאת הסיבה שאיני מעדיף כמות על פני איכות". פניני החוכמה האלה שייכים ללא אחר מאשר סטפנו ריצ'י, בעל מותג איטלקי נוסף ששייך למועדון האקסקלוסיבי המעצב בגדי גברים במחירים שמיותר לציין כי אינם שווים לכל נפש. מותג נוסף המעמיד את ההתלבטות בין שכירות של שלושה חודשים או פינוק קטן בשווי 10,000 שקלים הוא מותג משקפי השמש האמריקאי "chromharts" שנמכר גם בכמה ערים באירופה. במחיר זה ניתן למצוא בישראל דגם העשוי מכסף ועור בעבודת יד.

מותגים נוספים לאנשי האלפיון העליון הם "זילי", "קיטון", "פטריק הלמן", "שאנל" ועוד רבים וטובים. מותגים אלו לא יגיעו לארון שלנו בזמן הקרוב, אך תמיד נעים לקוות. בינתיים אנו ניאלץ להסתפק ב"דיזל", "ריפליי", "ליוויס", "גי'זס" ו"פפה גי'נס", שמציעים קולקציות פרימיום במחירים קצת יותר עממיים של 2,000 שקלים ומעלה, וזה הדבר הכי קרוב לאותם מותגי יוקרה.

 
הוספת תגובה  הוספת תגובה
 
הדפסה  הדפסה
 
שילחו לחבר  שילחו לחבר
כנסו כנסו
 
2 תגובות
לקריאת כל התגובות ברצף
1. אני שונא את תרבות העשירים...
רבי יעקב בעל הנס קפה 24.12.2008
 
 
2. אלעד, תעשה לי שאנל!
מרי 01.01.2009
 
 
 
עוד בנושא זה
 
 
עוד מאותו כותב
 
 
 
 
 
powered by 
  המערכת
 
 
הזיקית בפייסבוק
 
 
בית הספר לתקשורת
 
 
רדיו קול הקמפוס
 
 
תנאי שימוש
 
כל הזכויות שמורות ©